Webklanten willen snellere levering

Nederlanders die online winkelen willen bij de aankoop van artikelen een snellere levering en meer keuzevrijheid bij de bezorgmogelijkheden. Vergeleken met andere landen zijn de mogelijkheden daartoe bij webwinkels in Nederland beperkt.

 

Dat blijkt uit het Nederlandse deel van de wereldwijde studie van het IBM Institute for Business Value dat dinsdag is gepresenteerd tijdens het congres What's Going On in Retailing in Noorwijk aan Zee. Het onderzoek naar de slimme consument is uitgevoerd onder in totaal dertigduizend producten.

 

Volgens het rapport bepalen in Nederland nog altijd de verkopers wie het pakje bezorgt en wanneer het geleverd wordt. Vooral in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is de logistiek een stuk geavanceerder en hebben klanten veel meer flexibiliteit op dit vlak. Zo kunnen zij er makkelijker voor kiezen een pakje te laten bezorgen op het moment dat ze wel thuis zijn.

Nederlanders die online winkelen willen bij de aankoop van artikelen een snellere levering en meer keuzevrijheid bij de bezorgmogelijkheden. Vergeleken met andere landen zijn de mogelijkheden daartoe bij webwinkels in Nederland beperkt.

 

Dat blijkt uit het Nederlandse deel van de wereldwijde studie van het IBM Institute for Business Value dat dinsdag is gepresenteerd tijdens het congres What's Going On in Retailing in Noorwijk aan Zee. Het onderzoek naar de slimme consument is uitgevoerd onder in totaal dertigduizend producten.

 

Volgens het rapport bepalen in Nederland nog altijd de verkopers wie het pakje bezorgt en wanneer het geleverd wordt. Vooral in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is de logistiek een stuk geavanceerder en hebben klanten veel meer flexibiliteit op dit vlak. Zo kunnen zij er makkelijker voor kiezen een pakje te laten bezorgen op het moment dat ze wel thuis zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc van de hand gedaan. De keten komt in de handen van een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist de groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

14/08/2017

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Back to top