Webklanten willen snellere levering

Nederlanders die online winkelen willen bij de aankoop van artikelen een snellere levering en meer keuzevrijheid bij de bezorgmogelijkheden. Vergeleken met andere landen zijn de mogelijkheden daartoe bij webwinkels in Nederland beperkt.

 

Dat blijkt uit het Nederlandse deel van de wereldwijde studie van het IBM Institute for Business Value dat dinsdag is gepresenteerd tijdens het congres What's Going On in Retailing in Noorwijk aan Zee. Het onderzoek naar de slimme consument is uitgevoerd onder in totaal dertigduizend producten.

 

Volgens het rapport bepalen in Nederland nog altijd de verkopers wie het pakje bezorgt en wanneer het geleverd wordt. Vooral in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is de logistiek een stuk geavanceerder en hebben klanten veel meer flexibiliteit op dit vlak. Zo kunnen zij er makkelijker voor kiezen een pakje te laten bezorgen op het moment dat ze wel thuis zijn.

Nederlanders die online winkelen willen bij de aankoop van artikelen een snellere levering en meer keuzevrijheid bij de bezorgmogelijkheden. Vergeleken met andere landen zijn de mogelijkheden daartoe bij webwinkels in Nederland beperkt.

 

Dat blijkt uit het Nederlandse deel van de wereldwijde studie van het IBM Institute for Business Value dat dinsdag is gepresenteerd tijdens het congres What's Going On in Retailing in Noorwijk aan Zee. Het onderzoek naar de slimme consument is uitgevoerd onder in totaal dertigduizend producten.

 

Volgens het rapport bepalen in Nederland nog altijd de verkopers wie het pakje bezorgt en wanneer het geleverd wordt. Vooral in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is de logistiek een stuk geavanceerder en hebben klanten veel meer flexibiliteit op dit vlak. Zo kunnen zij er makkelijker voor kiezen een pakje te laten bezorgen op het moment dat ze wel thuis zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Back to top