Webklanten willen snellere levering

Nederlanders die online winkelen willen bij de aankoop van artikelen een snellere levering en meer keuzevrijheid bij de bezorgmogelijkheden. Vergeleken met andere landen zijn de mogelijkheden daartoe bij webwinkels in Nederland beperkt.

 

Dat blijkt uit het Nederlandse deel van de wereldwijde studie van het IBM Institute for Business Value dat dinsdag is gepresenteerd tijdens het congres What's Going On in Retailing in Noorwijk aan Zee. Het onderzoek naar de slimme consument is uitgevoerd onder in totaal dertigduizend producten.

 

Volgens het rapport bepalen in Nederland nog altijd de verkopers wie het pakje bezorgt en wanneer het geleverd wordt. Vooral in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is de logistiek een stuk geavanceerder en hebben klanten veel meer flexibiliteit op dit vlak. Zo kunnen zij er makkelijker voor kiezen een pakje te laten bezorgen op het moment dat ze wel thuis zijn.

Nederlanders die online winkelen willen bij de aankoop van artikelen een snellere levering en meer keuzevrijheid bij de bezorgmogelijkheden. Vergeleken met andere landen zijn de mogelijkheden daartoe bij webwinkels in Nederland beperkt.

 

Dat blijkt uit het Nederlandse deel van de wereldwijde studie van het IBM Institute for Business Value dat dinsdag is gepresenteerd tijdens het congres What's Going On in Retailing in Noorwijk aan Zee. Het onderzoek naar de slimme consument is uitgevoerd onder in totaal dertigduizend producten.

 

Volgens het rapport bepalen in Nederland nog altijd de verkopers wie het pakje bezorgt en wanneer het geleverd wordt. Vooral in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is de logistiek een stuk geavanceerder en hebben klanten veel meer flexibiliteit op dit vlak. Zo kunnen zij er makkelijker voor kiezen een pakje te laten bezorgen op het moment dat ze wel thuis zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top