Webshop V&D groeit enorm hard.

De online omzet van de Nederlandse warenhuisketen V&D groeit als kool. Dit jaar neemt de omzet met 250 procent toe, terwijl de verkopen rond de feestdagen nog veel sneller stijgen.

Ambitie 100 miljoen

V&D opende zijn webwinkel twee jaar geleden, met de ambitie om in 2010 op een omzet van honderd miljoen te zitten. De onderneming meldt echter geen concrete omzetgetallen voor de huidige omzet. Wel stelt V&D dat door het winterweer in Nederland de omzet in de aanloop naar Kerstmis liefst 400 procent is toegenomen.

Feestkleding is hardloper

Volgens V&D kopen klanten online vooral feestelijke kleding en wintermode. Sjaals en handschoenen deden het daarbij het beste. Opvallend is dat de cadeaukaart van de warenhuisketen ook tot de meest bestelde artikelen behoort. Afgelopen jaar heeft V&D stevig geïnvesteerd in verbetering van de website en is een cadeauservice geïntroduceerd. 

De online omzet van de Nederlandse warenhuisketen V&D groeit als kool. Dit jaar neemt de omzet met 250 procent toe, terwijl de verkopen rond de feestdagen nog veel sneller stijgen.

Ambitie 100 miljoen

V&D opende zijn webwinkel twee jaar geleden, met de ambitie om in 2010 op een omzet van honderd miljoen te zitten. De onderneming meldt echter geen concrete omzetgetallen voor de huidige omzet. Wel stelt V&D dat door het winterweer in Nederland de omzet in de aanloop naar Kerstmis liefst 400 procent is toegenomen.

Feestkleding is hardloper

Volgens V&D kopen klanten online vooral feestelijke kleding en wintermode. Sjaals en handschoenen deden het daarbij het beste. Opvallend is dat de cadeaukaart van de warenhuisketen ook tot de meest bestelde artikelen behoort. Afgelopen jaar heeft V&D stevig geïnvesteerd in verbetering van de website en is een cadeauservice geïntroduceerd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Topshelf sluit in Nijmegen

17/07/2017

Warenhuis Topshelf sluit per 31 augustus haar vestiging in Nijmegen. De luxe formule werd net driekwart jaar geleden geopend. De locatie trekt mede vanwege de aanhoudende gedeeltelijke leegstand te weinig mensen, aldus eigenares en onderneemster Inge van Kemenade.

Blokker geeft 31 winkels over aan Op=Op Voordeelshop

17/07/2017

Discountketen Op=Op Voordeelshop heeft 31 vestigingen van winkelketen Blokker overgenomen van de Blokker Holding. Voor Op=Op Voordeelshop betekent de overname een fikse expansie, want de keten springt zo van 130 naar 161 winkels.

Fietskoeriers.nl levert voor Dille & Kamille

14/07/2017

Klanten die een online bestelling plaatsen bij Dille & Kamille, kunnen die voortaan ook op een duurzame manier laten leveren, want de keten heeft een samenwerking afgesloten met Fietskoeriers.nl.

Back to top