Webshop V&D groeit enorm hard.

De online omzet van de Nederlandse warenhuisketen V&D groeit als kool. Dit jaar neemt de omzet met 250 procent toe, terwijl de verkopen rond de feestdagen nog veel sneller stijgen.

Ambitie 100 miljoen

V&D opende zijn webwinkel twee jaar geleden, met de ambitie om in 2010 op een omzet van honderd miljoen te zitten. De onderneming meldt echter geen concrete omzetgetallen voor de huidige omzet. Wel stelt V&D dat door het winterweer in Nederland de omzet in de aanloop naar Kerstmis liefst 400 procent is toegenomen.

Feestkleding is hardloper

Volgens V&D kopen klanten online vooral feestelijke kleding en wintermode. Sjaals en handschoenen deden het daarbij het beste. Opvallend is dat de cadeaukaart van de warenhuisketen ook tot de meest bestelde artikelen behoort. Afgelopen jaar heeft V&D stevig geïnvesteerd in verbetering van de website en is een cadeauservice geïntroduceerd. 

De online omzet van de Nederlandse warenhuisketen V&D groeit als kool. Dit jaar neemt de omzet met 250 procent toe, terwijl de verkopen rond de feestdagen nog veel sneller stijgen.

Ambitie 100 miljoen

V&D opende zijn webwinkel twee jaar geleden, met de ambitie om in 2010 op een omzet van honderd miljoen te zitten. De onderneming meldt echter geen concrete omzetgetallen voor de huidige omzet. Wel stelt V&D dat door het winterweer in Nederland de omzet in de aanloop naar Kerstmis liefst 400 procent is toegenomen.

Feestkleding is hardloper

Volgens V&D kopen klanten online vooral feestelijke kleding en wintermode. Sjaals en handschoenen deden het daarbij het beste. Opvallend is dat de cadeaukaart van de warenhuisketen ook tot de meest bestelde artikelen behoort. Afgelopen jaar heeft V&D stevig geïnvesteerd in verbetering van de website en is een cadeauservice geïntroduceerd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Bijenkorf sluit eigen distributiecentrum in Woerden

12/01/2018

De Bijenkorf gaat zijn eigen distributiecentrum in Woerden sluiten. De sluiting staat gepland voor midden volgend jaar en kost 143 werknemers hun baan. De Bijenkorf gaat de taken van het distributiecentrum uitbesteden.

Europa wil belasting op plastic zakjes

11/01/2018

Nadat verschillende lidstaten al verschillende maatregelen hebben genomen om het gebruik van plastic zakjes terug te dringen, denkt de Europese Unie er nu aan om een algehele belasting op plastic zakjes in te voeren.

Amazon wil nieuw magazijn vlakbij Belgische en Nederlandse grens

10/01/2018

De Amerikaanse webshop Amazon gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in het Duitse Mönchengladbach. Het nieuwe magazijn ligt vlakbij de Nederlandse en Belgische grens en zal dus waarschijnlijk gebruikt worden om aan die markten leveren.

Back to top