Webshop V&D groeit enorm hard. | RetailDetail

Webshop V&D groeit enorm hard.

De online omzet van de Nederlandse warenhuisketen V&D groeit als kool. Dit jaar neemt de omzet met 250 procent toe, terwijl de verkopen rond de feestdagen nog veel sneller stijgen.

Ambitie 100 miljoen

V&D opende zijn webwinkel twee jaar geleden, met de ambitie om in 2010 op een omzet van honderd miljoen te zitten. De onderneming meldt echter geen concrete omzetgetallen voor de huidige omzet. Wel stelt V&D dat door het winterweer in Nederland de omzet in de aanloop naar Kerstmis liefst 400 procent is toegenomen.

Feestkleding is hardloper

Volgens V&D kopen klanten online vooral feestelijke kleding en wintermode. Sjaals en handschoenen deden het daarbij het beste. Opvallend is dat de cadeaukaart van de warenhuisketen ook tot de meest bestelde artikelen behoort. Afgelopen jaar heeft V&D stevig geïnvesteerd in verbetering van de website en is een cadeauservice geïntroduceerd. 

De online omzet van de Nederlandse warenhuisketen V&D groeit als kool. Dit jaar neemt de omzet met 250 procent toe, terwijl de verkopen rond de feestdagen nog veel sneller stijgen.

Ambitie 100 miljoen

V&D opende zijn webwinkel twee jaar geleden, met de ambitie om in 2010 op een omzet van honderd miljoen te zitten. De onderneming meldt echter geen concrete omzetgetallen voor de huidige omzet. Wel stelt V&D dat door het winterweer in Nederland de omzet in de aanloop naar Kerstmis liefst 400 procent is toegenomen.

Feestkleding is hardloper

Volgens V&D kopen klanten online vooral feestelijke kleding en wintermode. Sjaals en handschoenen deden het daarbij het beste. Opvallend is dat de cadeaukaart van de warenhuisketen ook tot de meest bestelde artikelen behoort. Afgelopen jaar heeft V&D stevig geïnvesteerd in verbetering van de website en is een cadeauservice geïntroduceerd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.