Webshop V&D groeit enorm hard.

De online omzet van de Nederlandse warenhuisketen V&D groeit als kool. Dit jaar neemt de omzet met 250 procent toe, terwijl de verkopen rond de feestdagen nog veel sneller stijgen.

Ambitie 100 miljoen

V&D opende zijn webwinkel twee jaar geleden, met de ambitie om in 2010 op een omzet van honderd miljoen te zitten. De onderneming meldt echter geen concrete omzetgetallen voor de huidige omzet. Wel stelt V&D dat door het winterweer in Nederland de omzet in de aanloop naar Kerstmis liefst 400 procent is toegenomen.

Feestkleding is hardloper

Volgens V&D kopen klanten online vooral feestelijke kleding en wintermode. Sjaals en handschoenen deden het daarbij het beste. Opvallend is dat de cadeaukaart van de warenhuisketen ook tot de meest bestelde artikelen behoort. Afgelopen jaar heeft V&D stevig geïnvesteerd in verbetering van de website en is een cadeauservice geïntroduceerd. 

De online omzet van de Nederlandse warenhuisketen V&D groeit als kool. Dit jaar neemt de omzet met 250 procent toe, terwijl de verkopen rond de feestdagen nog veel sneller stijgen.

Ambitie 100 miljoen

V&D opende zijn webwinkel twee jaar geleden, met de ambitie om in 2010 op een omzet van honderd miljoen te zitten. De onderneming meldt echter geen concrete omzetgetallen voor de huidige omzet. Wel stelt V&D dat door het winterweer in Nederland de omzet in de aanloop naar Kerstmis liefst 400 procent is toegenomen.

Feestkleding is hardloper

Volgens V&D kopen klanten online vooral feestelijke kleding en wintermode. Sjaals en handschoenen deden het daarbij het beste. Opvallend is dat de cadeaukaart van de warenhuisketen ook tot de meest bestelde artikelen behoort. Afgelopen jaar heeft V&D stevig geïnvesteerd in verbetering van de website en is een cadeauservice geïntroduceerd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top