Webshop V&D groeit enorm hard.

De online omzet van de Nederlandse warenhuisketen V&D groeit als kool. Dit jaar neemt de omzet met 250 procent toe, terwijl de verkopen rond de feestdagen nog veel sneller stijgen.

Ambitie 100 miljoen

V&D opende zijn webwinkel twee jaar geleden, met de ambitie om in 2010 op een omzet van honderd miljoen te zitten. De onderneming meldt echter geen concrete omzetgetallen voor de huidige omzet. Wel stelt V&D dat door het winterweer in Nederland de omzet in de aanloop naar Kerstmis liefst 400 procent is toegenomen.

Feestkleding is hardloper

Volgens V&D kopen klanten online vooral feestelijke kleding en wintermode. Sjaals en handschoenen deden het daarbij het beste. Opvallend is dat de cadeaukaart van de warenhuisketen ook tot de meest bestelde artikelen behoort. Afgelopen jaar heeft V&D stevig geïnvesteerd in verbetering van de website en is een cadeauservice geïntroduceerd. 

De online omzet van de Nederlandse warenhuisketen V&D groeit als kool. Dit jaar neemt de omzet met 250 procent toe, terwijl de verkopen rond de feestdagen nog veel sneller stijgen.

Ambitie 100 miljoen

V&D opende zijn webwinkel twee jaar geleden, met de ambitie om in 2010 op een omzet van honderd miljoen te zitten. De onderneming meldt echter geen concrete omzetgetallen voor de huidige omzet. Wel stelt V&D dat door het winterweer in Nederland de omzet in de aanloop naar Kerstmis liefst 400 procent is toegenomen.

Feestkleding is hardloper

Volgens V&D kopen klanten online vooral feestelijke kleding en wintermode. Sjaals en handschoenen deden het daarbij het beste. Opvallend is dat de cadeaukaart van de warenhuisketen ook tot de meest bestelde artikelen behoort. Afgelopen jaar heeft V&D stevig geïnvesteerd in verbetering van de website en is een cadeauservice geïntroduceerd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo zal het internet of things retail veranderen

29/05/2017

De vraag is niet zozeer of, maar wel wanneer consumenten hun boodschappen (deels) via geautomatiseerde systemen laten verlopen. Er zijn ingrijpende gevolgen, niet alleen voor de retail, maar ook lager in de keten.

Fonq gaat fysieke winkel openen

29/05/2017

Online warenhuis Fonq gaat een eigen fysieke winkel openen in Amsterdam. Dat blijkt uit een vacature die het bedrijf heeft vrijgegeven. Als de winkel een succes is, dan volgen er later mogelijk nog vestigingen.

Weinig enthousiasme voor nieuwe boekwinkel Amazon in New York

26/05/2017

Online retailer Amazon heeft zijn eerste boekwinkel in New York geopend, maar de reacties op de opening van de nieuwe fysieke winkel zijn niet enkel positief. Het uitzicht zou immers te veel lijken op dat van een traditionele boekwinkel.

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Duurzame strategie werpt vruchten af voor Unilever

19/05/2017

Het is al een tijdje een discussiepunt binnen Unilever, maar de duurzame strategie werpt wel degelijk zijn vruchten af. Zo waren de duurzame merken in 2016 goed voor 60% van de omzetgroei van het bedrijf.

Back to top