Webwinkel wekt woede toprestaurants

De webwinkel Sterwijnenthuis.nl ligt overhoop met een reeks Nederlandse toprestaurants. Het bedrijf verkoopt online de wijnen van de wijnkaarten van toprestaurants, met vermelding van de namen van de restaurants.

 

De leden van de Alliance Gastronomique zijn woedend over de vermelding van de restaurantnamen op de kaart. Derhalve wordt aan de site gevraagd om alle namen te verwijderen op straffe van juridische stappen. Brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland plaatste eerder al een modelbrief op de site waarmee restaurants konden klagen over hun naamsvermelding.

 

‘Er zijn diverse gesprekken gevoerd, maar we gaan niet samenwerken. Sterwijnenthuis had een deal voor ons, maar de leden hebben hier geen vertrouwen in,’ aldus Van Bourgonje van de Alliance.

 

Sterwijnenthuis wil in reactie op het ‘nee’ van de Alliance de dialoog opzoeken met de restaurateurs. ‘We zijn geen bedreiging maar een kans. Door open te zijn over prijzen zal het vertrouwen van de consument in de sterrestaurants toenemen', zegt initiatiefnemer Gijs den Hollander tegen MissetHoreca.nl.

De webwinkel Sterwijnenthuis.nl ligt overhoop met een reeks Nederlandse toprestaurants. Het bedrijf verkoopt online de wijnen van de wijnkaarten van toprestaurants, met vermelding van de namen van de restaurants.

 

De leden van de Alliance Gastronomique zijn woedend over de vermelding van de restaurantnamen op de kaart. Derhalve wordt aan de site gevraagd om alle namen te verwijderen op straffe van juridische stappen. Brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland plaatste eerder al een modelbrief op de site waarmee restaurants konden klagen over hun naamsvermelding.

 

‘Er zijn diverse gesprekken gevoerd, maar we gaan niet samenwerken. Sterwijnenthuis had een deal voor ons, maar de leden hebben hier geen vertrouwen in,’ aldus Van Bourgonje van de Alliance.

 

Sterwijnenthuis wil in reactie op het ‘nee’ van de Alliance de dialoog opzoeken met de restaurateurs. ‘We zijn geen bedreiging maar een kans. Door open te zijn over prijzen zal het vertrouwen van de consument in de sterrestaurants toenemen', zegt initiatiefnemer Gijs den Hollander tegen MissetHoreca.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top