Webwinkel wekt woede toprestaurants | RetailDetail

Webwinkel wekt woede toprestaurants

De webwinkel Sterwijnenthuis.nl ligt overhoop met een reeks Nederlandse toprestaurants. Het bedrijf verkoopt online de wijnen van de wijnkaarten van toprestaurants, met vermelding van de namen van de restaurants.

 

De leden van de Alliance Gastronomique zijn woedend over de vermelding van de restaurantnamen op de kaart. Derhalve wordt aan de site gevraagd om alle namen te verwijderen op straffe van juridische stappen. Brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland plaatste eerder al een modelbrief op de site waarmee restaurants konden klagen over hun naamsvermelding.

 

‘Er zijn diverse gesprekken gevoerd, maar we gaan niet samenwerken. Sterwijnenthuis had een deal voor ons, maar de leden hebben hier geen vertrouwen in,’ aldus Van Bourgonje van de Alliance.

 

Sterwijnenthuis wil in reactie op het ‘nee’ van de Alliance de dialoog opzoeken met de restaurateurs. ‘We zijn geen bedreiging maar een kans. Door open te zijn over prijzen zal het vertrouwen van de consument in de sterrestaurants toenemen', zegt initiatiefnemer Gijs den Hollander tegen MissetHoreca.nl.

De webwinkel Sterwijnenthuis.nl ligt overhoop met een reeks Nederlandse toprestaurants. Het bedrijf verkoopt online de wijnen van de wijnkaarten van toprestaurants, met vermelding van de namen van de restaurants.

 

De leden van de Alliance Gastronomique zijn woedend over de vermelding van de restaurantnamen op de kaart. Derhalve wordt aan de site gevraagd om alle namen te verwijderen op straffe van juridische stappen. Brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland plaatste eerder al een modelbrief op de site waarmee restaurants konden klagen over hun naamsvermelding.

 

‘Er zijn diverse gesprekken gevoerd, maar we gaan niet samenwerken. Sterwijnenthuis had een deal voor ons, maar de leden hebben hier geen vertrouwen in,’ aldus Van Bourgonje van de Alliance.

 

Sterwijnenthuis wil in reactie op het ‘nee’ van de Alliance de dialoog opzoeken met de restaurateurs. ‘We zijn geen bedreiging maar een kans. Door open te zijn over prijzen zal het vertrouwen van de consument in de sterrestaurants toenemen', zegt initiatiefnemer Gijs den Hollander tegen MissetHoreca.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.