Webwinkel wekt woede toprestaurants

De webwinkel Sterwijnenthuis.nl ligt overhoop met een reeks Nederlandse toprestaurants. Het bedrijf verkoopt online de wijnen van de wijnkaarten van toprestaurants, met vermelding van de namen van de restaurants.

 

De leden van de Alliance Gastronomique zijn woedend over de vermelding van de restaurantnamen op de kaart. Derhalve wordt aan de site gevraagd om alle namen te verwijderen op straffe van juridische stappen. Brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland plaatste eerder al een modelbrief op de site waarmee restaurants konden klagen over hun naamsvermelding.

 

‘Er zijn diverse gesprekken gevoerd, maar we gaan niet samenwerken. Sterwijnenthuis had een deal voor ons, maar de leden hebben hier geen vertrouwen in,’ aldus Van Bourgonje van de Alliance.

 

Sterwijnenthuis wil in reactie op het ‘nee’ van de Alliance de dialoog opzoeken met de restaurateurs. ‘We zijn geen bedreiging maar een kans. Door open te zijn over prijzen zal het vertrouwen van de consument in de sterrestaurants toenemen', zegt initiatiefnemer Gijs den Hollander tegen MissetHoreca.nl.

De webwinkel Sterwijnenthuis.nl ligt overhoop met een reeks Nederlandse toprestaurants. Het bedrijf verkoopt online de wijnen van de wijnkaarten van toprestaurants, met vermelding van de namen van de restaurants.

 

De leden van de Alliance Gastronomique zijn woedend over de vermelding van de restaurantnamen op de kaart. Derhalve wordt aan de site gevraagd om alle namen te verwijderen op straffe van juridische stappen. Brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland plaatste eerder al een modelbrief op de site waarmee restaurants konden klagen over hun naamsvermelding.

 

‘Er zijn diverse gesprekken gevoerd, maar we gaan niet samenwerken. Sterwijnenthuis had een deal voor ons, maar de leden hebben hier geen vertrouwen in,’ aldus Van Bourgonje van de Alliance.

 

Sterwijnenthuis wil in reactie op het ‘nee’ van de Alliance de dialoog opzoeken met de restaurateurs. ‘We zijn geen bedreiging maar een kans. Door open te zijn over prijzen zal het vertrouwen van de consument in de sterrestaurants toenemen', zegt initiatiefnemer Gijs den Hollander tegen MissetHoreca.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Back to top