Webwinkel wekt woede toprestaurants

De webwinkel Sterwijnenthuis.nl ligt overhoop met een reeks Nederlandse toprestaurants. Het bedrijf verkoopt online de wijnen van de wijnkaarten van toprestaurants, met vermelding van de namen van de restaurants.

 

De leden van de Alliance Gastronomique zijn woedend over de vermelding van de restaurantnamen op de kaart. Derhalve wordt aan de site gevraagd om alle namen te verwijderen op straffe van juridische stappen. Brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland plaatste eerder al een modelbrief op de site waarmee restaurants konden klagen over hun naamsvermelding.

 

‘Er zijn diverse gesprekken gevoerd, maar we gaan niet samenwerken. Sterwijnenthuis had een deal voor ons, maar de leden hebben hier geen vertrouwen in,’ aldus Van Bourgonje van de Alliance.

 

Sterwijnenthuis wil in reactie op het ‘nee’ van de Alliance de dialoog opzoeken met de restaurateurs. ‘We zijn geen bedreiging maar een kans. Door open te zijn over prijzen zal het vertrouwen van de consument in de sterrestaurants toenemen', zegt initiatiefnemer Gijs den Hollander tegen MissetHoreca.nl.

De webwinkel Sterwijnenthuis.nl ligt overhoop met een reeks Nederlandse toprestaurants. Het bedrijf verkoopt online de wijnen van de wijnkaarten van toprestaurants, met vermelding van de namen van de restaurants.

 

De leden van de Alliance Gastronomique zijn woedend over de vermelding van de restaurantnamen op de kaart. Derhalve wordt aan de site gevraagd om alle namen te verwijderen op straffe van juridische stappen. Brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland plaatste eerder al een modelbrief op de site waarmee restaurants konden klagen over hun naamsvermelding.

 

‘Er zijn diverse gesprekken gevoerd, maar we gaan niet samenwerken. Sterwijnenthuis had een deal voor ons, maar de leden hebben hier geen vertrouwen in,’ aldus Van Bourgonje van de Alliance.

 

Sterwijnenthuis wil in reactie op het ‘nee’ van de Alliance de dialoog opzoeken met de restaurateurs. ‘We zijn geen bedreiging maar een kans. Door open te zijn over prijzen zal het vertrouwen van de consument in de sterrestaurants toenemen', zegt initiatiefnemer Gijs den Hollander tegen MissetHoreca.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top