Webwinkel wekt woede toprestaurants | RetailDetail

Webwinkel wekt woede toprestaurants

De webwinkel Sterwijnenthuis.nl ligt overhoop met een reeks Nederlandse toprestaurants. Het bedrijf verkoopt online de wijnen van de wijnkaarten van toprestaurants, met vermelding van de namen van de restaurants.

 

De leden van de Alliance Gastronomique zijn woedend over de vermelding van de restaurantnamen op de kaart. Derhalve wordt aan de site gevraagd om alle namen te verwijderen op straffe van juridische stappen. Brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland plaatste eerder al een modelbrief op de site waarmee restaurants konden klagen over hun naamsvermelding.

 

‘Er zijn diverse gesprekken gevoerd, maar we gaan niet samenwerken. Sterwijnenthuis had een deal voor ons, maar de leden hebben hier geen vertrouwen in,’ aldus Van Bourgonje van de Alliance.

 

Sterwijnenthuis wil in reactie op het ‘nee’ van de Alliance de dialoog opzoeken met de restaurateurs. ‘We zijn geen bedreiging maar een kans. Door open te zijn over prijzen zal het vertrouwen van de consument in de sterrestaurants toenemen', zegt initiatiefnemer Gijs den Hollander tegen MissetHoreca.nl.

De webwinkel Sterwijnenthuis.nl ligt overhoop met een reeks Nederlandse toprestaurants. Het bedrijf verkoopt online de wijnen van de wijnkaarten van toprestaurants, met vermelding van de namen van de restaurants.

 

De leden van de Alliance Gastronomique zijn woedend over de vermelding van de restaurantnamen op de kaart. Derhalve wordt aan de site gevraagd om alle namen te verwijderen op straffe van juridische stappen. Brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland plaatste eerder al een modelbrief op de site waarmee restaurants konden klagen over hun naamsvermelding.

 

‘Er zijn diverse gesprekken gevoerd, maar we gaan niet samenwerken. Sterwijnenthuis had een deal voor ons, maar de leden hebben hier geen vertrouwen in,’ aldus Van Bourgonje van de Alliance.

 

Sterwijnenthuis wil in reactie op het ‘nee’ van de Alliance de dialoog opzoeken met de restaurateurs. ‘We zijn geen bedreiging maar een kans. Door open te zijn over prijzen zal het vertrouwen van de consument in de sterrestaurants toenemen', zegt initiatiefnemer Gijs den Hollander tegen MissetHoreca.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.