Webwinkels profiteren van miserabele zomer | RetailDetail

Webwinkels profiteren van miserabele zomer

Het herfstachtige weer in de maand juli blijkt een omzetmotor voor internetwinkels. De helft van de online winkels geeft aan dat de vele regendagen in juli ervoor zorgen dat de omzet twee keer zo hoog ligt als normaal is in de zomermaand. Ook Marktplaats.nl zegt fors meer bezoekers te ontvangen dan normaal in juli.

Dat blijkt uit onderzoek van het pr-bureau Hyperz onder honderd middelgrote en grote webwinkels. Bij marktplaats ligt het aantal bezoeken in juli 17 procent hoger dan vorig jaar. Bovendien werden er 36 procent meer advertenties geplaatst. Ook het zoekgedrag van bezoekers van Marktplaats was anders. Zo werd er veel meer gezocht naar bezigheden en spullen voor binnen dan normaal.


Een woordvoerder van Coolblue, een van de grootste webhandelaren van Nederland, bevestigt de trend uit het onderzoek van Hyperz. 'Elke regenachtige dag heeft invloed op onze verkoop. Tijdens de sneeuwperiode van twee jaar geleden kwamen ook veel meer klanten naar onze shops', zegt hij tegen het persagentschap Novum.

Het herfstachtige weer in de maand juli blijkt een omzetmotor voor internetwinkels. De helft van de online winkels geeft aan dat de vele regendagen in juli ervoor zorgen dat de omzet twee keer zo hoog ligt als normaal is in de zomermaand. Ook Marktplaats.nl zegt fors meer bezoekers te ontvangen dan normaal in juli.

Dat blijkt uit onderzoek van het pr-bureau Hyperz onder honderd middelgrote en grote webwinkels. Bij marktplaats ligt het aantal bezoeken in juli 17 procent hoger dan vorig jaar. Bovendien werden er 36 procent meer advertenties geplaatst. Ook het zoekgedrag van bezoekers van Marktplaats was anders. Zo werd er veel meer gezocht naar bezigheden en spullen voor binnen dan normaal.


Een woordvoerder van Coolblue, een van de grootste webhandelaren van Nederland, bevestigt de trend uit het onderzoek van Hyperz. 'Elke regenachtige dag heeft invloed op onze verkoop. Tijdens de sneeuwperiode van twee jaar geleden kwamen ook veel meer klanten naar onze shops', zegt hij tegen het persagentschap Novum.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.