Webwinkels profiteren van miserabele zomer

Het herfstachtige weer in de maand juli blijkt een omzetmotor voor internetwinkels. De helft van de online winkels geeft aan dat de vele regendagen in juli ervoor zorgen dat de omzet twee keer zo hoog ligt als normaal is in de zomermaand. Ook Marktplaats.nl zegt fors meer bezoekers te ontvangen dan normaal in juli.

Dat blijkt uit onderzoek van het pr-bureau Hyperz onder honderd middelgrote en grote webwinkels. Bij marktplaats ligt het aantal bezoeken in juli 17 procent hoger dan vorig jaar. Bovendien werden er 36 procent meer advertenties geplaatst. Ook het zoekgedrag van bezoekers van Marktplaats was anders. Zo werd er veel meer gezocht naar bezigheden en spullen voor binnen dan normaal.


Een woordvoerder van Coolblue, een van de grootste webhandelaren van Nederland, bevestigt de trend uit het onderzoek van Hyperz. 'Elke regenachtige dag heeft invloed op onze verkoop. Tijdens de sneeuwperiode van twee jaar geleden kwamen ook veel meer klanten naar onze shops', zegt hij tegen het persagentschap Novum.

Het herfstachtige weer in de maand juli blijkt een omzetmotor voor internetwinkels. De helft van de online winkels geeft aan dat de vele regendagen in juli ervoor zorgen dat de omzet twee keer zo hoog ligt als normaal is in de zomermaand. Ook Marktplaats.nl zegt fors meer bezoekers te ontvangen dan normaal in juli.

Dat blijkt uit onderzoek van het pr-bureau Hyperz onder honderd middelgrote en grote webwinkels. Bij marktplaats ligt het aantal bezoeken in juli 17 procent hoger dan vorig jaar. Bovendien werden er 36 procent meer advertenties geplaatst. Ook het zoekgedrag van bezoekers van Marktplaats was anders. Zo werd er veel meer gezocht naar bezigheden en spullen voor binnen dan normaal.


Een woordvoerder van Coolblue, een van de grootste webhandelaren van Nederland, bevestigt de trend uit het onderzoek van Hyperz. 'Elke regenachtige dag heeft invloed op onze verkoop. Tijdens de sneeuwperiode van twee jaar geleden kwamen ook veel meer klanten naar onze shops', zegt hij tegen het persagentschap Novum.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top