Webwinkels profiteren van miserabele zomer | RetailDetail

Webwinkels profiteren van miserabele zomer

Het herfstachtige weer in de maand juli blijkt een omzetmotor voor internetwinkels. De helft van de online winkels geeft aan dat de vele regendagen in juli ervoor zorgen dat de omzet twee keer zo hoog ligt als normaal is in de zomermaand. Ook Marktplaats.nl zegt fors meer bezoekers te ontvangen dan normaal in juli.

Dat blijkt uit onderzoek van het pr-bureau Hyperz onder honderd middelgrote en grote webwinkels. Bij marktplaats ligt het aantal bezoeken in juli 17 procent hoger dan vorig jaar. Bovendien werden er 36 procent meer advertenties geplaatst. Ook het zoekgedrag van bezoekers van Marktplaats was anders. Zo werd er veel meer gezocht naar bezigheden en spullen voor binnen dan normaal.


Een woordvoerder van Coolblue, een van de grootste webhandelaren van Nederland, bevestigt de trend uit het onderzoek van Hyperz. 'Elke regenachtige dag heeft invloed op onze verkoop. Tijdens de sneeuwperiode van twee jaar geleden kwamen ook veel meer klanten naar onze shops', zegt hij tegen het persagentschap Novum.

Het herfstachtige weer in de maand juli blijkt een omzetmotor voor internetwinkels. De helft van de online winkels geeft aan dat de vele regendagen in juli ervoor zorgen dat de omzet twee keer zo hoog ligt als normaal is in de zomermaand. Ook Marktplaats.nl zegt fors meer bezoekers te ontvangen dan normaal in juli.

Dat blijkt uit onderzoek van het pr-bureau Hyperz onder honderd middelgrote en grote webwinkels. Bij marktplaats ligt het aantal bezoeken in juli 17 procent hoger dan vorig jaar. Bovendien werden er 36 procent meer advertenties geplaatst. Ook het zoekgedrag van bezoekers van Marktplaats was anders. Zo werd er veel meer gezocht naar bezigheden en spullen voor binnen dan normaal.


Een woordvoerder van Coolblue, een van de grootste webhandelaren van Nederland, bevestigt de trend uit het onderzoek van Hyperz. 'Elke regenachtige dag heeft invloed op onze verkoop. Tijdens de sneeuwperiode van twee jaar geleden kwamen ook veel meer klanten naar onze shops', zegt hij tegen het persagentschap Novum.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.