Wehkamp blijft grootste online retailer

RFS Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl, is met een omzet van 423 miljoen euro nog steeds met afstand de grootste online retailer van Nederland. Het bedrijf zet 105 miljoen euro meer om dan de nummer twee op de ranglijst, Bol.com. Ahold is intussen opgerukt naar de derde plaats.

Dat blijkt uit de vierde editie van de Twinkle 100, het overzicht van de grootste online retailers van Nederland. Ahold, dat met onder meer Albert Heijn, Gall & Gall en Etos online actief is, heeft online een omzet van 149 miljoen euro, zo blijkt uit het overzicht. KPN (109 miljoen), H&M (95), Hema (90),Thuisbezorgd.nl (72), Neckermann.com (68,4), Coolblue (68,2) en TicketService (67) vervolledigen de toptien.

De redactie van het vakblad Twinkle heeft voor het eerst een duidelijke scheiding gemaakt tussen online detailhandel en online reisaanbieders, die vorig jaar de toptien nog domineerden. KLM is met 372 miljoen euro de grootste online reisverkoper, gevolgd door Sundio Group (312 miljoen) en TUI (234 miljoen).

RFS Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl, is met een omzet van 423 miljoen euro nog steeds met afstand de grootste online retailer van Nederland. Het bedrijf zet 105 miljoen euro meer om dan de nummer twee op de ranglijst, Bol.com. Ahold is intussen opgerukt naar de derde plaats.

Dat blijkt uit de vierde editie van de Twinkle 100, het overzicht van de grootste online retailers van Nederland. Ahold, dat met onder meer Albert Heijn, Gall & Gall en Etos online actief is, heeft online een omzet van 149 miljoen euro, zo blijkt uit het overzicht. KPN (109 miljoen), H&M (95), Hema (90),Thuisbezorgd.nl (72), Neckermann.com (68,4), Coolblue (68,2) en TicketService (67) vervolledigen de toptien.

De redactie van het vakblad Twinkle heeft voor het eerst een duidelijke scheiding gemaakt tussen online detailhandel en online reisaanbieders, die vorig jaar de toptien nog domineerden. KLM is met 372 miljoen euro de grootste online reisverkoper, gevolgd door Sundio Group (312 miljoen) en TUI (234 miljoen).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top