Wehkamp blijft grootste online retailer

RFS Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl, is met een omzet van 423 miljoen euro nog steeds met afstand de grootste online retailer van Nederland. Het bedrijf zet 105 miljoen euro meer om dan de nummer twee op de ranglijst, Bol.com. Ahold is intussen opgerukt naar de derde plaats.

Dat blijkt uit de vierde editie van de Twinkle 100, het overzicht van de grootste online retailers van Nederland. Ahold, dat met onder meer Albert Heijn, Gall & Gall en Etos online actief is, heeft online een omzet van 149 miljoen euro, zo blijkt uit het overzicht. KPN (109 miljoen), H&M (95), Hema (90),Thuisbezorgd.nl (72), Neckermann.com (68,4), Coolblue (68,2) en TicketService (67) vervolledigen de toptien.

De redactie van het vakblad Twinkle heeft voor het eerst een duidelijke scheiding gemaakt tussen online detailhandel en online reisaanbieders, die vorig jaar de toptien nog domineerden. KLM is met 372 miljoen euro de grootste online reisverkoper, gevolgd door Sundio Group (312 miljoen) en TUI (234 miljoen).

RFS Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl, is met een omzet van 423 miljoen euro nog steeds met afstand de grootste online retailer van Nederland. Het bedrijf zet 105 miljoen euro meer om dan de nummer twee op de ranglijst, Bol.com. Ahold is intussen opgerukt naar de derde plaats.

Dat blijkt uit de vierde editie van de Twinkle 100, het overzicht van de grootste online retailers van Nederland. Ahold, dat met onder meer Albert Heijn, Gall & Gall en Etos online actief is, heeft online een omzet van 149 miljoen euro, zo blijkt uit het overzicht. KPN (109 miljoen), H&M (95), Hema (90),Thuisbezorgd.nl (72), Neckermann.com (68,4), Coolblue (68,2) en TicketService (67) vervolledigen de toptien.

De redactie van het vakblad Twinkle heeft voor het eerst een duidelijke scheiding gemaakt tussen online detailhandel en online reisaanbieders, die vorig jaar de toptien nog domineerden. KLM is met 372 miljoen euro de grootste online reisverkoper, gevolgd door Sundio Group (312 miljoen) en TUI (234 miljoen).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top