Wehkamp blijft grootste online retailer | RetailDetail

Wehkamp blijft grootste online retailer

RFS Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl, is met een omzet van 423 miljoen euro nog steeds met afstand de grootste online retailer van Nederland. Het bedrijf zet 105 miljoen euro meer om dan de nummer twee op de ranglijst, Bol.com. Ahold is intussen opgerukt naar de derde plaats.

Dat blijkt uit de vierde editie van de Twinkle 100, het overzicht van de grootste online retailers van Nederland. Ahold, dat met onder meer Albert Heijn, Gall & Gall en Etos online actief is, heeft online een omzet van 149 miljoen euro, zo blijkt uit het overzicht. KPN (109 miljoen), H&M (95), Hema (90),Thuisbezorgd.nl (72), Neckermann.com (68,4), Coolblue (68,2) en TicketService (67) vervolledigen de toptien.

De redactie van het vakblad Twinkle heeft voor het eerst een duidelijke scheiding gemaakt tussen online detailhandel en online reisaanbieders, die vorig jaar de toptien nog domineerden. KLM is met 372 miljoen euro de grootste online reisverkoper, gevolgd door Sundio Group (312 miljoen) en TUI (234 miljoen).

RFS Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl, is met een omzet van 423 miljoen euro nog steeds met afstand de grootste online retailer van Nederland. Het bedrijf zet 105 miljoen euro meer om dan de nummer twee op de ranglijst, Bol.com. Ahold is intussen opgerukt naar de derde plaats.

Dat blijkt uit de vierde editie van de Twinkle 100, het overzicht van de grootste online retailers van Nederland. Ahold, dat met onder meer Albert Heijn, Gall & Gall en Etos online actief is, heeft online een omzet van 149 miljoen euro, zo blijkt uit het overzicht. KPN (109 miljoen), H&M (95), Hema (90),Thuisbezorgd.nl (72), Neckermann.com (68,4), Coolblue (68,2) en TicketService (67) vervolledigen de toptien.

De redactie van het vakblad Twinkle heeft voor het eerst een duidelijke scheiding gemaakt tussen online detailhandel en online reisaanbieders, die vorig jaar de toptien nog domineerden. KLM is met 372 miljoen euro de grootste online reisverkoper, gevolgd door Sundio Group (312 miljoen) en TUI (234 miljoen).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.