Wehkamp thuisbasis grootste filialen winkelketens. | RetailDetail

Wehkamp thuisbasis grootste filialen winkelketens.

De grootste filialen van winkelketens als C&A, Promiss en Miss Etam zijn de shop-in-shops die deze ketens hebben geopend op het platform van Wehkamp.nl. 'Vergelijk het met De Bijenkorf, daar kun je ook shoppen bij Louis Vuitton of Hugo Boss, maar ze hebben ook nog hun eigen Bijenkorf-merk.'

 

Dat zegt Paul Nijhof van RFS Holland Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl tegen Twinkle. Wehkamp is de grootste online verkoper in Nederland. 'Voor onze partners is de online-shop een substantiële business: de shop-in-shops izjn by far het grootste filiaal', zegt hij. 

 

Het was wel een proces van vallen en opstaan, zo zag Nijhof in de relatie van C&A. 'Het duurde even voor we elkaars taal spraken, want er zijn zo veel verschillen. De assortimentsinvulling is anders, de logistiek, de prijsboog, de manier van marketing bedrijven; om maar eens wat te noemen. Daar kom je achter als je met elkaar aan de slag gaat. Maar ik heb nu wel veel meer begrip voor winkelketens die online gaan en waarbij dat niet zonder slag of stoot gaat. Ze moeten een nieuw vak leren.’

De grootste filialen van winkelketens als C&A, Promiss en Miss Etam zijn de shop-in-shops die deze ketens hebben geopend op het platform van Wehkamp.nl. 'Vergelijk het met De Bijenkorf, daar kun je ook shoppen bij Louis Vuitton of Hugo Boss, maar ze hebben ook nog hun eigen Bijenkorf-merk.'

 

Dat zegt Paul Nijhof van RFS Holland Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl tegen Twinkle. Wehkamp is de grootste online verkoper in Nederland. 'Voor onze partners is de online-shop een substantiële business: de shop-in-shops izjn by far het grootste filiaal', zegt hij. 

 

Het was wel een proces van vallen en opstaan, zo zag Nijhof in de relatie van C&A. 'Het duurde even voor we elkaars taal spraken, want er zijn zo veel verschillen. De assortimentsinvulling is anders, de logistiek, de prijsboog, de manier van marketing bedrijven; om maar eens wat te noemen. Daar kom je achter als je met elkaar aan de slag gaat. Maar ik heb nu wel veel meer begrip voor winkelketens die online gaan en waarbij dat niet zonder slag of stoot gaat. Ze moeten een nieuw vak leren.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.