Wehkamp thuisbasis grootste filialen winkelketens.

De grootste filialen van winkelketens als C&A, Promiss en Miss Etam zijn de shop-in-shops die deze ketens hebben geopend op het platform van Wehkamp.nl. 'Vergelijk het met De Bijenkorf, daar kun je ook shoppen bij Louis Vuitton of Hugo Boss, maar ze hebben ook nog hun eigen Bijenkorf-merk.'

 

Dat zegt Paul Nijhof van RFS Holland Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl tegen Twinkle. Wehkamp is de grootste online verkoper in Nederland. 'Voor onze partners is de online-shop een substantiële business: de shop-in-shops izjn by far het grootste filiaal', zegt hij. 

 

Het was wel een proces van vallen en opstaan, zo zag Nijhof in de relatie van C&A. 'Het duurde even voor we elkaars taal spraken, want er zijn zo veel verschillen. De assortimentsinvulling is anders, de logistiek, de prijsboog, de manier van marketing bedrijven; om maar eens wat te noemen. Daar kom je achter als je met elkaar aan de slag gaat. Maar ik heb nu wel veel meer begrip voor winkelketens die online gaan en waarbij dat niet zonder slag of stoot gaat. Ze moeten een nieuw vak leren.’

De grootste filialen van winkelketens als C&A, Promiss en Miss Etam zijn de shop-in-shops die deze ketens hebben geopend op het platform van Wehkamp.nl. 'Vergelijk het met De Bijenkorf, daar kun je ook shoppen bij Louis Vuitton of Hugo Boss, maar ze hebben ook nog hun eigen Bijenkorf-merk.'

 

Dat zegt Paul Nijhof van RFS Holland Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl tegen Twinkle. Wehkamp is de grootste online verkoper in Nederland. 'Voor onze partners is de online-shop een substantiële business: de shop-in-shops izjn by far het grootste filiaal', zegt hij. 

 

Het was wel een proces van vallen en opstaan, zo zag Nijhof in de relatie van C&A. 'Het duurde even voor we elkaars taal spraken, want er zijn zo veel verschillen. De assortimentsinvulling is anders, de logistiek, de prijsboog, de manier van marketing bedrijven; om maar eens wat te noemen. Daar kom je achter als je met elkaar aan de slag gaat. Maar ik heb nu wel veel meer begrip voor winkelketens die online gaan en waarbij dat niet zonder slag of stoot gaat. Ze moeten een nieuw vak leren.’

Tags: