Wehkamp thuisbasis grootste filialen winkelketens.

De grootste filialen van winkelketens als C&A, Promiss en Miss Etam zijn de shop-in-shops die deze ketens hebben geopend op het platform van Wehkamp.nl. 'Vergelijk het met De Bijenkorf, daar kun je ook shoppen bij Louis Vuitton of Hugo Boss, maar ze hebben ook nog hun eigen Bijenkorf-merk.'

 

Dat zegt Paul Nijhof van RFS Holland Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl tegen Twinkle. Wehkamp is de grootste online verkoper in Nederland. 'Voor onze partners is de online-shop een substantiële business: de shop-in-shops izjn by far het grootste filiaal', zegt hij. 

 

Het was wel een proces van vallen en opstaan, zo zag Nijhof in de relatie van C&A. 'Het duurde even voor we elkaars taal spraken, want er zijn zo veel verschillen. De assortimentsinvulling is anders, de logistiek, de prijsboog, de manier van marketing bedrijven; om maar eens wat te noemen. Daar kom je achter als je met elkaar aan de slag gaat. Maar ik heb nu wel veel meer begrip voor winkelketens die online gaan en waarbij dat niet zonder slag of stoot gaat. Ze moeten een nieuw vak leren.’

De grootste filialen van winkelketens als C&A, Promiss en Miss Etam zijn de shop-in-shops die deze ketens hebben geopend op het platform van Wehkamp.nl. 'Vergelijk het met De Bijenkorf, daar kun je ook shoppen bij Louis Vuitton of Hugo Boss, maar ze hebben ook nog hun eigen Bijenkorf-merk.'

 

Dat zegt Paul Nijhof van RFS Holland Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl tegen Twinkle. Wehkamp is de grootste online verkoper in Nederland. 'Voor onze partners is de online-shop een substantiële business: de shop-in-shops izjn by far het grootste filiaal', zegt hij. 

 

Het was wel een proces van vallen en opstaan, zo zag Nijhof in de relatie van C&A. 'Het duurde even voor we elkaars taal spraken, want er zijn zo veel verschillen. De assortimentsinvulling is anders, de logistiek, de prijsboog, de manier van marketing bedrijven; om maar eens wat te noemen. Daar kom je achter als je met elkaar aan de slag gaat. Maar ik heb nu wel veel meer begrip voor winkelketens die online gaan en waarbij dat niet zonder slag of stoot gaat. Ze moeten een nieuw vak leren.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

18/07/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

C&A trekt zich terug uit Rusland

18/07/2017

Textielketen C&A trekt zich volledig terug uit Rusland. Voor de winkels in Rusland werkt C&A samen met de Russian Trade Group, maar die samenwerking is nu stopgezet. Ook Mexx heeft besloten om alle winkels in het land te sluiten.

Zalando komt met Prime-achtige service

18/07/2017

In het tweede kwartaal van 2017 is de omzet van Zalando iets minder hard gegroeid dan in voorgaande kwartalen. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers die het bedrijf heeft vrijgegeven. Daarnaast kondigde Zalando een nieuwe abonnementsservice aan.

Back to top