Wehkamp thuisbasis grootste filialen winkelketens.

De grootste filialen van winkelketens als C&A, Promiss en Miss Etam zijn de shop-in-shops die deze ketens hebben geopend op het platform van Wehkamp.nl. 'Vergelijk het met De Bijenkorf, daar kun je ook shoppen bij Louis Vuitton of Hugo Boss, maar ze hebben ook nog hun eigen Bijenkorf-merk.'

 

Dat zegt Paul Nijhof van RFS Holland Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl tegen Twinkle. Wehkamp is de grootste online verkoper in Nederland. 'Voor onze partners is de online-shop een substantiële business: de shop-in-shops izjn by far het grootste filiaal', zegt hij. 

 

Het was wel een proces van vallen en opstaan, zo zag Nijhof in de relatie van C&A. 'Het duurde even voor we elkaars taal spraken, want er zijn zo veel verschillen. De assortimentsinvulling is anders, de logistiek, de prijsboog, de manier van marketing bedrijven; om maar eens wat te noemen. Daar kom je achter als je met elkaar aan de slag gaat. Maar ik heb nu wel veel meer begrip voor winkelketens die online gaan en waarbij dat niet zonder slag of stoot gaat. Ze moeten een nieuw vak leren.’

De grootste filialen van winkelketens als C&A, Promiss en Miss Etam zijn de shop-in-shops die deze ketens hebben geopend op het platform van Wehkamp.nl. 'Vergelijk het met De Bijenkorf, daar kun je ook shoppen bij Louis Vuitton of Hugo Boss, maar ze hebben ook nog hun eigen Bijenkorf-merk.'

 

Dat zegt Paul Nijhof van RFS Holland Holding, het bedrijf achter Wehkamp.nl tegen Twinkle. Wehkamp is de grootste online verkoper in Nederland. 'Voor onze partners is de online-shop een substantiële business: de shop-in-shops izjn by far het grootste filiaal', zegt hij. 

 

Het was wel een proces van vallen en opstaan, zo zag Nijhof in de relatie van C&A. 'Het duurde even voor we elkaars taal spraken, want er zijn zo veel verschillen. De assortimentsinvulling is anders, de logistiek, de prijsboog, de manier van marketing bedrijven; om maar eens wat te noemen. Daar kom je achter als je met elkaar aan de slag gaat. Maar ik heb nu wel veel meer begrip voor winkelketens die online gaan en waarbij dat niet zonder slag of stoot gaat. Ze moeten een nieuw vak leren.’

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top