Wehkamp wil helft omzet in 2014 via m-tail

Wehkamp wil helft omzet in 2014 via m-tail
Shutterstock

Het moederbedrijf van Wehkamp.nl, RFS Holland Holding, verwacht dat meer dan vijftig procent van de omzet in 2014 binnenkomt via telefoons en tablets. Vorig jaar was dat nog amper vier procent, dit jaar al zestien.

Meer mobiele aankopen

RFS boekte van april tot en met september een omzet van 291 miljoen euro, negen procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het concern rapporteert groei voor Wehkamp.nl, licht achterblijvende groei voor Create2Fit en aanzienlijke groei voor Fonq.nl. De omzet van financieel dienstverlener Lacent nam iets af.

 

Eind volgend jaar verwacht het moederbedrijf van Wehkamp dat bijna een derde van de aankopen via smartphones en tablets wordt gerealiseerd, eind 2014 zal dat meer dan de helft zijn. Dat zou betekenen dat de opbrengst uit m-tail honderden miljoenen kan beslaan.

 

Ook winst fors omhoog

De operationele winst (EBITDA) van FRS nam met tien procent toe tot 31 miljoen euro, terwijl de nettowinst groeide met zestien procent, naar 18,9 miljoen euro. Voor de tweede helft van dit jaar verwacht RFS die lijn voort te zetten. Wehkamp.nl komt binnenkort met mobiele apps en een site voor tablets, om het mobiele omzetaandeel verder omhoog te stuwen.

 

Wehkamp.nl heeft 1,6 miljoen vaste klanten en ruim 100 miljoen bezoekers per jaar. Moedermaatschappij RFS is marktleider op het gebied van online winkelen in Nederland en wil die leidende positie nog verder uitbouwen door organische groei van de bestaande formules, acquisities en het aangaan van strategische allianties met gerenommeerde retailers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top