Wehkamp.nl sluit alliantie met Nelson Schoenen | RetailDetail

Wehkamp.nl sluit alliantie met Nelson Schoenen

Het Nederlandse bedrijf Nelson Schoenen krijgt een shop-in-shop bij Wehkamp.nl. Nelson Schoenen is met zestig winkels onder eigen naam, 27 brandstores van Ecco en zes brandstores van Geox één van de topvijf schoenenketens van Nederland.

 

'Wehkamp.nl is marktleider in Nederland op het gebied van online winkelen. Met de samenwerking met Wehkamp.nl  willen we onze marktpositie verder versterken. De expertise en het aantal bezoekers maakt ze voor ons een fantastische strategische partner.”, aldus Paul Neelissen, directeur eigenaar van Nelson Schoenen.

 

Nelson wil onder meer door de strategische samenwerking met Wehkamp.nl volgend jaar door de grens van honderd miljoen euro breken. De onderneming heeft een nieuw hoofdkantoor en distributiecentrum staan in Hoofddorp. Wehkamp heeft shop-in-shops van andere winkelketens als onderdeel van de bedrijfsstrategie.

Het Nederlandse bedrijf Nelson Schoenen krijgt een shop-in-shop bij Wehkamp.nl. Nelson Schoenen is met zestig winkels onder eigen naam, 27 brandstores van Ecco en zes brandstores van Geox één van de topvijf schoenenketens van Nederland.

 

'Wehkamp.nl is marktleider in Nederland op het gebied van online winkelen. Met de samenwerking met Wehkamp.nl  willen we onze marktpositie verder versterken. De expertise en het aantal bezoekers maakt ze voor ons een fantastische strategische partner.”, aldus Paul Neelissen, directeur eigenaar van Nelson Schoenen.

 

Nelson wil onder meer door de strategische samenwerking met Wehkamp.nl volgend jaar door de grens van honderd miljoen euro breken. De onderneming heeft een nieuw hoofdkantoor en distributiecentrum staan in Hoofddorp. Wehkamp heeft shop-in-shops van andere winkelketens als onderdeel van de bedrijfsstrategie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.