Wessanen ambitieus met GooodyFooods-formule | RetailDetail

Wessanen ambitieus met GooodyFooods-formule

Het beursgenoteerde levensmiddelenconcern Wessanen heeft grote ambities met de biovoedselketen GooodyFooods. Binnen twee jaar moet de formule overal in Nederland te vinden zijn. Donderdag opende in Zaandam de vierde winkel onder de vlag van de relatief jonge franchiseformule, na winkels in Almere, Hilversum en Zwolle.


Wessanen specialiseert zich sinds enkele jaren in gezonde voedingsmiddelen: via retaildochter Natudis is het ook eigenaar van de formule Natuurwinkel, die wat minder upmarket is dan GooodyFooods.  Volgens Wessanen biedt de formule enorme kansen voor groei: in supermarkten is in de eerste zes maanden van dit jaar 30 procent meer uitgegeven aan biologisch, terwijl de omzetten van natuurvoedingswinkels al jaren met 5 tot 10 procent toenemen.

Het beursgenoteerde levensmiddelenconcern Wessanen heeft grote ambities met de biovoedselketen GooodyFooods. Binnen twee jaar moet de formule overal in Nederland te vinden zijn. Donderdag opende in Zaandam de vierde winkel onder de vlag van de relatief jonge franchiseformule, na winkels in Almere, Hilversum en Zwolle.


Wessanen specialiseert zich sinds enkele jaren in gezonde voedingsmiddelen: via retaildochter Natudis is het ook eigenaar van de formule Natuurwinkel, die wat minder upmarket is dan GooodyFooods.  Volgens Wessanen biedt de formule enorme kansen voor groei: in supermarkten is in de eerste zes maanden van dit jaar 30 procent meer uitgegeven aan biologisch, terwijl de omzetten van natuurvoedingswinkels al jaren met 5 tot 10 procent toenemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.