Wessanen ambitieus met GooodyFooods-formule | RetailDetail

Wessanen ambitieus met GooodyFooods-formule

Het beursgenoteerde levensmiddelenconcern Wessanen heeft grote ambities met de biovoedselketen GooodyFooods. Binnen twee jaar moet de formule overal in Nederland te vinden zijn. Donderdag opende in Zaandam de vierde winkel onder de vlag van de relatief jonge franchiseformule, na winkels in Almere, Hilversum en Zwolle.


Wessanen specialiseert zich sinds enkele jaren in gezonde voedingsmiddelen: via retaildochter Natudis is het ook eigenaar van de formule Natuurwinkel, die wat minder upmarket is dan GooodyFooods.  Volgens Wessanen biedt de formule enorme kansen voor groei: in supermarkten is in de eerste zes maanden van dit jaar 30 procent meer uitgegeven aan biologisch, terwijl de omzetten van natuurvoedingswinkels al jaren met 5 tot 10 procent toenemen.

Het beursgenoteerde levensmiddelenconcern Wessanen heeft grote ambities met de biovoedselketen GooodyFooods. Binnen twee jaar moet de formule overal in Nederland te vinden zijn. Donderdag opende in Zaandam de vierde winkel onder de vlag van de relatief jonge franchiseformule, na winkels in Almere, Hilversum en Zwolle.


Wessanen specialiseert zich sinds enkele jaren in gezonde voedingsmiddelen: via retaildochter Natudis is het ook eigenaar van de formule Natuurwinkel, die wat minder upmarket is dan GooodyFooods.  Volgens Wessanen biedt de formule enorme kansen voor groei: in supermarkten is in de eerste zes maanden van dit jaar 30 procent meer uitgegeven aan biologisch, terwijl de omzetten van natuurvoedingswinkels al jaren met 5 tot 10 procent toenemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top