Wessanen ambitieus met GooodyFooods-formule | RetailDetail

Wessanen ambitieus met GooodyFooods-formule

Het beursgenoteerde levensmiddelenconcern Wessanen heeft grote ambities met de biovoedselketen GooodyFooods. Binnen twee jaar moet de formule overal in Nederland te vinden zijn. Donderdag opende in Zaandam de vierde winkel onder de vlag van de relatief jonge franchiseformule, na winkels in Almere, Hilversum en Zwolle.


Wessanen specialiseert zich sinds enkele jaren in gezonde voedingsmiddelen: via retaildochter Natudis is het ook eigenaar van de formule Natuurwinkel, die wat minder upmarket is dan GooodyFooods.  Volgens Wessanen biedt de formule enorme kansen voor groei: in supermarkten is in de eerste zes maanden van dit jaar 30 procent meer uitgegeven aan biologisch, terwijl de omzetten van natuurvoedingswinkels al jaren met 5 tot 10 procent toenemen.

Het beursgenoteerde levensmiddelenconcern Wessanen heeft grote ambities met de biovoedselketen GooodyFooods. Binnen twee jaar moet de formule overal in Nederland te vinden zijn. Donderdag opende in Zaandam de vierde winkel onder de vlag van de relatief jonge franchiseformule, na winkels in Almere, Hilversum en Zwolle.


Wessanen specialiseert zich sinds enkele jaren in gezonde voedingsmiddelen: via retaildochter Natudis is het ook eigenaar van de formule Natuurwinkel, die wat minder upmarket is dan GooodyFooods.  Volgens Wessanen biedt de formule enorme kansen voor groei: in supermarkten is in de eerste zes maanden van dit jaar 30 procent meer uitgegeven aan biologisch, terwijl de omzetten van natuurvoedingswinkels al jaren met 5 tot 10 procent toenemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.