Wijnsite wil keten van winkels opbouwen | RetailDetail

Wijnsite wil keten van winkels opbouwen

 De bekende Nederlandse online wijnwinkel By the Grape heeft plannen voor de opbouw van een netwerk van eigen winkels. De eerste vestiging van By the Grape Winery komt aan de weg tussen Arnhem en Velp in de provincie Gelderland, waarna andere steden moeten volgen.

Dat schrijft By the Grape in een persbericht. De winkel gaat onder meer fungeren als afhaalpunt voor online bestellingen. Ook zullen er keukenbenodigdheden worden verkocht en is er ruimte voor proeverijen met wijnmakers en topkoks. Waar op de site wijnen alleen per twaalf flessen kunnen worden gekocht, ligt de minimale aankoop in de winkel op zes flessen.

By the Grape heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een platform voor wijnliefhebbers, met onder meer eigen fysieke en digitale uitgaven. De wijnwinkel maakt een strenge voorselectie voor consumenten en biedt in totaal honderd verschillende wijnen aan.

 De bekende Nederlandse online wijnwinkel By the Grape heeft plannen voor de opbouw van een netwerk van eigen winkels. De eerste vestiging van By the Grape Winery komt aan de weg tussen Arnhem en Velp in de provincie Gelderland, waarna andere steden moeten volgen.

Dat schrijft By the Grape in een persbericht. De winkel gaat onder meer fungeren als afhaalpunt voor online bestellingen. Ook zullen er keukenbenodigdheden worden verkocht en is er ruimte voor proeverijen met wijnmakers en topkoks. Waar op de site wijnen alleen per twaalf flessen kunnen worden gekocht, ligt de minimale aankoop in de winkel op zes flessen.

By the Grape heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een platform voor wijnliefhebbers, met onder meer eigen fysieke en digitale uitgaven. De wijnwinkel maakt een strenge voorselectie voor consumenten en biedt in totaal honderd verschillende wijnen aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.