Winkelcentrum proefkonijn nieuwe marketingtool

Het oude centrum in de plaats Huizen is vanaf 1 oktober proefkonijn voor het nieuwe mobiele advertentieplatform Mo_Be. Winkeliers kunnen op een speciale website aanbiedingen plaatsen, die klanten daarna op hun telefoon kunnen lezen.

Mo_Be is het initiatief van ondernemer Martijn Kroon en moet ervoor gaan zorgen dat klanten meer winkels in hetzelfde winkelgebied gaan bezoeken. "Bij de ingang van de winkel vindt de klant een speciale SpotCode. Deze code kunnen ze invullen op de site en dan zien wat de aanbieding is. We maken hierbij geen gebruik van spam of ongevraagde sms-berichten. Winkeleigenaren hoeven alleen maar op een website in te vullen wat de aanbiedingen zijn", aldus Kroon in De Gooi- en Eemlander.

Mo_Be lijkt een combinatie te zijn van aanbiedingensite Groupon en locatie-applicatie Foursquare, waarmee de klanten makkelijk kunnen zien welke aanbiedingen er zijn bij winkels in de buurt. Bovendien kunnen ze speciale bonussen incasseren. Aan de proef doen minimaal twintig winkels mee, maar het is de bedoeling om daarna Mo_Be landelijk uit te rollen.

Het oude centrum in de plaats Huizen is vanaf 1 oktober proefkonijn voor het nieuwe mobiele advertentieplatform Mo_Be. Winkeliers kunnen op een speciale website aanbiedingen plaatsen, die klanten daarna op hun telefoon kunnen lezen.

Mo_Be is het initiatief van ondernemer Martijn Kroon en moet ervoor gaan zorgen dat klanten meer winkels in hetzelfde winkelgebied gaan bezoeken. "Bij de ingang van de winkel vindt de klant een speciale SpotCode. Deze code kunnen ze invullen op de site en dan zien wat de aanbieding is. We maken hierbij geen gebruik van spam of ongevraagde sms-berichten. Winkeleigenaren hoeven alleen maar op een website in te vullen wat de aanbiedingen zijn", aldus Kroon in De Gooi- en Eemlander.

Mo_Be lijkt een combinatie te zijn van aanbiedingensite Groupon en locatie-applicatie Foursquare, waarmee de klanten makkelijk kunnen zien welke aanbiedingen er zijn bij winkels in de buurt. Bovendien kunnen ze speciale bonussen incasseren. Aan de proef doen minimaal twintig winkels mee, maar het is de bedoeling om daarna Mo_Be landelijk uit te rollen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top