Winkelcentrum proefkonijn nieuwe marketingtool

Het oude centrum in de plaats Huizen is vanaf 1 oktober proefkonijn voor het nieuwe mobiele advertentieplatform Mo_Be. Winkeliers kunnen op een speciale website aanbiedingen plaatsen, die klanten daarna op hun telefoon kunnen lezen.

Mo_Be is het initiatief van ondernemer Martijn Kroon en moet ervoor gaan zorgen dat klanten meer winkels in hetzelfde winkelgebied gaan bezoeken. "Bij de ingang van de winkel vindt de klant een speciale SpotCode. Deze code kunnen ze invullen op de site en dan zien wat de aanbieding is. We maken hierbij geen gebruik van spam of ongevraagde sms-berichten. Winkeleigenaren hoeven alleen maar op een website in te vullen wat de aanbiedingen zijn", aldus Kroon in De Gooi- en Eemlander.

Mo_Be lijkt een combinatie te zijn van aanbiedingensite Groupon en locatie-applicatie Foursquare, waarmee de klanten makkelijk kunnen zien welke aanbiedingen er zijn bij winkels in de buurt. Bovendien kunnen ze speciale bonussen incasseren. Aan de proef doen minimaal twintig winkels mee, maar het is de bedoeling om daarna Mo_Be landelijk uit te rollen.

Het oude centrum in de plaats Huizen is vanaf 1 oktober proefkonijn voor het nieuwe mobiele advertentieplatform Mo_Be. Winkeliers kunnen op een speciale website aanbiedingen plaatsen, die klanten daarna op hun telefoon kunnen lezen.

Mo_Be is het initiatief van ondernemer Martijn Kroon en moet ervoor gaan zorgen dat klanten meer winkels in hetzelfde winkelgebied gaan bezoeken. "Bij de ingang van de winkel vindt de klant een speciale SpotCode. Deze code kunnen ze invullen op de site en dan zien wat de aanbieding is. We maken hierbij geen gebruik van spam of ongevraagde sms-berichten. Winkeleigenaren hoeven alleen maar op een website in te vullen wat de aanbiedingen zijn", aldus Kroon in De Gooi- en Eemlander.

Mo_Be lijkt een combinatie te zijn van aanbiedingensite Groupon en locatie-applicatie Foursquare, waarmee de klanten makkelijk kunnen zien welke aanbiedingen er zijn bij winkels in de buurt. Bovendien kunnen ze speciale bonussen incasseren. Aan de proef doen minimaal twintig winkels mee, maar het is de bedoeling om daarna Mo_Be landelijk uit te rollen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top