Winkelcentrum proefkonijn nieuwe marketingtool | RetailDetail

Winkelcentrum proefkonijn nieuwe marketingtool

Het oude centrum in de plaats Huizen is vanaf 1 oktober proefkonijn voor het nieuwe mobiele advertentieplatform Mo_Be. Winkeliers kunnen op een speciale website aanbiedingen plaatsen, die klanten daarna op hun telefoon kunnen lezen.

Mo_Be is het initiatief van ondernemer Martijn Kroon en moet ervoor gaan zorgen dat klanten meer winkels in hetzelfde winkelgebied gaan bezoeken. "Bij de ingang van de winkel vindt de klant een speciale SpotCode. Deze code kunnen ze invullen op de site en dan zien wat de aanbieding is. We maken hierbij geen gebruik van spam of ongevraagde sms-berichten. Winkeleigenaren hoeven alleen maar op een website in te vullen wat de aanbiedingen zijn", aldus Kroon in De Gooi- en Eemlander.

Mo_Be lijkt een combinatie te zijn van aanbiedingensite Groupon en locatie-applicatie Foursquare, waarmee de klanten makkelijk kunnen zien welke aanbiedingen er zijn bij winkels in de buurt. Bovendien kunnen ze speciale bonussen incasseren. Aan de proef doen minimaal twintig winkels mee, maar het is de bedoeling om daarna Mo_Be landelijk uit te rollen.

Het oude centrum in de plaats Huizen is vanaf 1 oktober proefkonijn voor het nieuwe mobiele advertentieplatform Mo_Be. Winkeliers kunnen op een speciale website aanbiedingen plaatsen, die klanten daarna op hun telefoon kunnen lezen.

Mo_Be is het initiatief van ondernemer Martijn Kroon en moet ervoor gaan zorgen dat klanten meer winkels in hetzelfde winkelgebied gaan bezoeken. "Bij de ingang van de winkel vindt de klant een speciale SpotCode. Deze code kunnen ze invullen op de site en dan zien wat de aanbieding is. We maken hierbij geen gebruik van spam of ongevraagde sms-berichten. Winkeleigenaren hoeven alleen maar op een website in te vullen wat de aanbiedingen zijn", aldus Kroon in De Gooi- en Eemlander.

Mo_Be lijkt een combinatie te zijn van aanbiedingensite Groupon en locatie-applicatie Foursquare, waarmee de klanten makkelijk kunnen zien welke aanbiedingen er zijn bij winkels in de buurt. Bovendien kunnen ze speciale bonussen incasseren. Aan de proef doen minimaal twintig winkels mee, maar het is de bedoeling om daarna Mo_Be landelijk uit te rollen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.