Winkelcentrum proefkonijn nieuwe marketingtool

Het oude centrum in de plaats Huizen is vanaf 1 oktober proefkonijn voor het nieuwe mobiele advertentieplatform Mo_Be. Winkeliers kunnen op een speciale website aanbiedingen plaatsen, die klanten daarna op hun telefoon kunnen lezen.

Mo_Be is het initiatief van ondernemer Martijn Kroon en moet ervoor gaan zorgen dat klanten meer winkels in hetzelfde winkelgebied gaan bezoeken. "Bij de ingang van de winkel vindt de klant een speciale SpotCode. Deze code kunnen ze invullen op de site en dan zien wat de aanbieding is. We maken hierbij geen gebruik van spam of ongevraagde sms-berichten. Winkeleigenaren hoeven alleen maar op een website in te vullen wat de aanbiedingen zijn", aldus Kroon in De Gooi- en Eemlander.

Mo_Be lijkt een combinatie te zijn van aanbiedingensite Groupon en locatie-applicatie Foursquare, waarmee de klanten makkelijk kunnen zien welke aanbiedingen er zijn bij winkels in de buurt. Bovendien kunnen ze speciale bonussen incasseren. Aan de proef doen minimaal twintig winkels mee, maar het is de bedoeling om daarna Mo_Be landelijk uit te rollen.

Het oude centrum in de plaats Huizen is vanaf 1 oktober proefkonijn voor het nieuwe mobiele advertentieplatform Mo_Be. Winkeliers kunnen op een speciale website aanbiedingen plaatsen, die klanten daarna op hun telefoon kunnen lezen.

Mo_Be is het initiatief van ondernemer Martijn Kroon en moet ervoor gaan zorgen dat klanten meer winkels in hetzelfde winkelgebied gaan bezoeken. "Bij de ingang van de winkel vindt de klant een speciale SpotCode. Deze code kunnen ze invullen op de site en dan zien wat de aanbieding is. We maken hierbij geen gebruik van spam of ongevraagde sms-berichten. Winkeleigenaren hoeven alleen maar op een website in te vullen wat de aanbiedingen zijn", aldus Kroon in De Gooi- en Eemlander.

Mo_Be lijkt een combinatie te zijn van aanbiedingensite Groupon en locatie-applicatie Foursquare, waarmee de klanten makkelijk kunnen zien welke aanbiedingen er zijn bij winkels in de buurt. Bovendien kunnen ze speciale bonussen incasseren. Aan de proef doen minimaal twintig winkels mee, maar het is de bedoeling om daarna Mo_Be landelijk uit te rollen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

Back to top