'Winkelvastgoed C1000 levert 400 miljoen op’ | RetailDetail

'Winkelvastgoed C1000 levert 400 miljoen op’

CVC Capital sluit de verkoop van het winkelvastgoed van C1000 niet langer uit. Experts schatten de mogelijke opbrengst van de verkoop op ruim vierhonderd miljoen euro.

Dat meldt het supermarktvakblad Distrifood deze week. Afgelopen week werd bekend dat C1000 de activiteiten intern in twee divisies heeft verdeeld, waaronder eentje met het vastgoed. Dat zorgde al voor speculatie over mogelijke verkoop van het vastgoed. Eerder dit jaar werden al zes van de acht distributiecentra verkocht.

Rond de verkoop van de distributiecentra ontkende C1000 nog dat het winkelvastgoed mogelijk zou worden verkocht. Winkelpanden zouden van een te groot strategisch belang zijn. Inmiddels is deze ontkenning omgezet in het neutralere ‘bevestigen noch ontkennen’. De waarde van de panden zou volgens insiders zo’n vierhonderd miljoen euro zijn, waarbij vastgoedbeleggers de voornaamste potentiële kopers zijn.

CVC Capital sluit de verkoop van het winkelvastgoed van C1000 niet langer uit. Experts schatten de mogelijke opbrengst van de verkoop op ruim vierhonderd miljoen euro.

Dat meldt het supermarktvakblad Distrifood deze week. Afgelopen week werd bekend dat C1000 de activiteiten intern in twee divisies heeft verdeeld, waaronder eentje met het vastgoed. Dat zorgde al voor speculatie over mogelijke verkoop van het vastgoed. Eerder dit jaar werden al zes van de acht distributiecentra verkocht.

Rond de verkoop van de distributiecentra ontkende C1000 nog dat het winkelvastgoed mogelijk zou worden verkocht. Winkelpanden zouden van een te groot strategisch belang zijn. Inmiddels is deze ontkenning omgezet in het neutralere ‘bevestigen noch ontkennen’. De waarde van de panden zou volgens insiders zo’n vierhonderd miljoen euro zijn, waarbij vastgoedbeleggers de voornaamste potentiële kopers zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.