Winst non-food retailers verder omlaag | RetailDetail

Winst non-food retailers verder omlaag

Retailers in de non-foodsector zien hun winst dit jaar wederom fors dalen. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is de winst van winkeliers met gemiddeld 76 procent gedaald, zo heeft Alfa Retailadviseurs berekend na onderzoek onder retailers.

De daling komt bovenop de afkalving van afgelopen jaar. Het percentage verliesgevende winkels is in de eerste helft van dit jaar gestegen van 30 naar 43 procent. Ondernemers halen gemiddeld 21 procent minder uit de zaak, maar desondanks teert 70 procent van de ondernemers in op hun vermogen.

In de eerste helft van 2010 werd nog door 40 procent van de retailers een lichte omzetplus. In 2011 is dat percentage gedaald naar 20 procent. Liefst 80 procent van de klanten van Alfa in de uitgevoerde benchmark heeft de omzet zien dalen. Gemiddeld was dit met 6,1 procent.

Retailers in de non-foodsector zien hun winst dit jaar wederom fors dalen. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is de winst van winkeliers met gemiddeld 76 procent gedaald, zo heeft Alfa Retailadviseurs berekend na onderzoek onder retailers.

De daling komt bovenop de afkalving van afgelopen jaar. Het percentage verliesgevende winkels is in de eerste helft van dit jaar gestegen van 30 naar 43 procent. Ondernemers halen gemiddeld 21 procent minder uit de zaak, maar desondanks teert 70 procent van de ondernemers in op hun vermogen.

In de eerste helft van 2010 werd nog door 40 procent van de retailers een lichte omzetplus. In 2011 is dat percentage gedaald naar 20 procent. Liefst 80 procent van de klanten van Alfa in de uitgevoerde benchmark heeft de omzet zien dalen. Gemiddeld was dit met 6,1 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.