Winst non-food retailers verder omlaag | RetailDetail

Winst non-food retailers verder omlaag

Retailers in de non-foodsector zien hun winst dit jaar wederom fors dalen. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is de winst van winkeliers met gemiddeld 76 procent gedaald, zo heeft Alfa Retailadviseurs berekend na onderzoek onder retailers.

De daling komt bovenop de afkalving van afgelopen jaar. Het percentage verliesgevende winkels is in de eerste helft van dit jaar gestegen van 30 naar 43 procent. Ondernemers halen gemiddeld 21 procent minder uit de zaak, maar desondanks teert 70 procent van de ondernemers in op hun vermogen.

In de eerste helft van 2010 werd nog door 40 procent van de retailers een lichte omzetplus. In 2011 is dat percentage gedaald naar 20 procent. Liefst 80 procent van de klanten van Alfa in de uitgevoerde benchmark heeft de omzet zien dalen. Gemiddeld was dit met 6,1 procent.

Retailers in de non-foodsector zien hun winst dit jaar wederom fors dalen. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is de winst van winkeliers met gemiddeld 76 procent gedaald, zo heeft Alfa Retailadviseurs berekend na onderzoek onder retailers.

De daling komt bovenop de afkalving van afgelopen jaar. Het percentage verliesgevende winkels is in de eerste helft van dit jaar gestegen van 30 naar 43 procent. Ondernemers halen gemiddeld 21 procent minder uit de zaak, maar desondanks teert 70 procent van de ondernemers in op hun vermogen.

In de eerste helft van 2010 werd nog door 40 procent van de retailers een lichte omzetplus. In 2011 is dat percentage gedaald naar 20 procent. Liefst 80 procent van de klanten van Alfa in de uitgevoerde benchmark heeft de omzet zien dalen. Gemiddeld was dit met 6,1 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.