Winst non-food retailers verder omlaag | RetailDetail

Winst non-food retailers verder omlaag

Retailers in de non-foodsector zien hun winst dit jaar wederom fors dalen. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is de winst van winkeliers met gemiddeld 76 procent gedaald, zo heeft Alfa Retailadviseurs berekend na onderzoek onder retailers.

De daling komt bovenop de afkalving van afgelopen jaar. Het percentage verliesgevende winkels is in de eerste helft van dit jaar gestegen van 30 naar 43 procent. Ondernemers halen gemiddeld 21 procent minder uit de zaak, maar desondanks teert 70 procent van de ondernemers in op hun vermogen.

In de eerste helft van 2010 werd nog door 40 procent van de retailers een lichte omzetplus. In 2011 is dat percentage gedaald naar 20 procent. Liefst 80 procent van de klanten van Alfa in de uitgevoerde benchmark heeft de omzet zien dalen. Gemiddeld was dit met 6,1 procent.

Retailers in de non-foodsector zien hun winst dit jaar wederom fors dalen. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is de winst van winkeliers met gemiddeld 76 procent gedaald, zo heeft Alfa Retailadviseurs berekend na onderzoek onder retailers.

De daling komt bovenop de afkalving van afgelopen jaar. Het percentage verliesgevende winkels is in de eerste helft van dit jaar gestegen van 30 naar 43 procent. Ondernemers halen gemiddeld 21 procent minder uit de zaak, maar desondanks teert 70 procent van de ondernemers in op hun vermogen.

In de eerste helft van 2010 werd nog door 40 procent van de retailers een lichte omzetplus. In 2011 is dat percentage gedaald naar 20 procent. Liefst 80 procent van de klanten van Alfa in de uitgevoerde benchmark heeft de omzet zien dalen. Gemiddeld was dit met 6,1 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug

22/02/2018

De komende weken openen drie vestigingen van Hudson’s Bay de deuren in Nederland. Het gaat over warenhuizen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Wel schroeft de keten ondertussen de ambities terug.

Back to top