èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept | RetailDetail

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

10 miljoen euro investering

De komende drie jaar zal èggo tien miljoen euro investeren, onder andere in de uitbouw van een nieuw concept van de Kitchen Houses. In dat nieuwe concept is er ruimte om 15 tot 25 keukens te tonen aan de klant. De ruimte werd ook luchtiger gemaakt, met een groot eiland waar klanten hun keukens tot in de kleinste details kunnen vormgeven, met de hulp van enkele digitale tools.

 

“Digitale tools bieden nieuwe mogelijkheden en dito ervaringen, zoals bijvoorbeeld de virtuele realiteit. De keuze van een keuken gebeurt voornamelijk door een koppel of een familie en we geven er de voorkeur aan onze klanten een gemeenschappelijke ervaring aan te bieden op dit grote touchscherm, in plaats van alleen achter een VR-masker te zitten, hoewel dit ook een beschikbare optie zal zijn”, zegt CEO Frédéric Taminiaux.

 

De winkels in Waver, Rocourt en Erpent krijgen als eerste het nieuwe concept, de komende drie jaar zal dan het volledige netwerk omgevormd worden.

 

Nieuwe website

Ook online worden de nodige veranderingen doorgevoerd: zo komt er een nieuwe website die klanten inspiratie moet bieden en hen de mogelijkheid moet geven om in real-time alle informatie over een bestelde keuken op te volgen.

 

Ook internationaal wil èggo verder blijven groeien. Momenteel heeft het bedrijf al vier winkels in Spanje en daar moeten er per jaar vier of vijf bijkomen. Binnen de vijf jaar wil èggo zo dertig vestigingen hebben in Spanje. In Nederland wordt begin 2018 dan weer de eerste winkel geopend: daarom werd ook Goossen Foppen aangeduid als de nieuwe countrymanager voor Nederland. Tot slot wordt in Luxemburg, waar èggo al twee winkels heeft, het assortiment vanaf eind dit jaar uitgebreid met op maat gemaakte opbergoplossingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

26/06/2018

Chocolademerk Tony's Chocolonely trekt volgend jaar naar het Verenigd Koninkrijk. Begin 2019 moeten er verschillende smaakvarianten en soorten repen van de slaafvrije chocolade in de Britse winkelrekken liggen.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.