èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

10 miljoen euro investering

De komende drie jaar zal èggo tien miljoen euro investeren, onder andere in de uitbouw van een nieuw concept van de Kitchen Houses. In dat nieuwe concept is er ruimte om 15 tot 25 keukens te tonen aan de klant. De ruimte werd ook luchtiger gemaakt, met een groot eiland waar klanten hun keukens tot in de kleinste details kunnen vormgeven, met de hulp van enkele digitale tools.

 

“Digitale tools bieden nieuwe mogelijkheden en dito ervaringen, zoals bijvoorbeeld de virtuele realiteit. De keuze van een keuken gebeurt voornamelijk door een koppel of een familie en we geven er de voorkeur aan onze klanten een gemeenschappelijke ervaring aan te bieden op dit grote touchscherm, in plaats van alleen achter een VR-masker te zitten, hoewel dit ook een beschikbare optie zal zijn”, zegt CEO Frédéric Taminiaux.

 

De winkels in Waver, Rocourt en Erpent krijgen als eerste het nieuwe concept, de komende drie jaar zal dan het volledige netwerk omgevormd worden.

 

Nieuwe website

Ook online worden de nodige veranderingen doorgevoerd: zo komt er een nieuwe website die klanten inspiratie moet bieden en hen de mogelijkheid moet geven om in real-time alle informatie over een bestelde keuken op te volgen.

 

Ook internationaal wil èggo verder blijven groeien. Momenteel heeft het bedrijf al vier winkels in Spanje en daar moeten er per jaar vier of vijf bijkomen. Binnen de vijf jaar wil èggo zo dertig vestigingen hebben in Spanje. In Nederland wordt begin 2018 dan weer de eerste winkel geopend: daarom werd ook Goossen Foppen aangeduid als de nieuwe countrymanager voor Nederland. Tot slot wordt in Luxemburg, waar èggo al twee winkels heeft, het assortiment vanaf eind dit jaar uitgebreid met op maat gemaakte opbergoplossingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Hema wil nog eens 150 Spaanse winkels

04/10/2017

Hema wil in Spanje nog eens 150 winkels openen. Na winkels in Madrid en Barcelona kijkt de retailer naar een verdere expansie in steden als Valencia, Bilbao, Malaga en Sevilla.

FNG mikt op Duitsland en Spanje

04/10/2017

Modegroep FNG is ondertussen een gevestigde naam in de Benelux en dus begint het bedrijf uit te kijken naar andere markten. Voor de Nederlandse merken ziet CEO Dieter Penninckx ruimte in Duitsland, terwijl hij voor de Belgische naar Spanje kijkt.

Leen Bakker wint pleit rond goedkope hoogslapers

02/10/2017

Woonketen Leen Bakker heeft gelijk gekregen in een zaak rond hoogslapers die bijzonder goedkoop online werden aangeboden. Het bedrijf wilde die niet leveren, omdat de lage prijs volgens hen een fout was.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Back to top