èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

10 miljoen euro investering

De komende drie jaar zal èggo tien miljoen euro investeren, onder andere in de uitbouw van een nieuw concept van de Kitchen Houses. In dat nieuwe concept is er ruimte om 15 tot 25 keukens te tonen aan de klant. De ruimte werd ook luchtiger gemaakt, met een groot eiland waar klanten hun keukens tot in de kleinste details kunnen vormgeven, met de hulp van enkele digitale tools.

 

“Digitale tools bieden nieuwe mogelijkheden en dito ervaringen, zoals bijvoorbeeld de virtuele realiteit. De keuze van een keuken gebeurt voornamelijk door een koppel of een familie en we geven er de voorkeur aan onze klanten een gemeenschappelijke ervaring aan te bieden op dit grote touchscherm, in plaats van alleen achter een VR-masker te zitten, hoewel dit ook een beschikbare optie zal zijn”, zegt CEO Frédéric Taminiaux.

 

De winkels in Waver, Rocourt en Erpent krijgen als eerste het nieuwe concept, de komende drie jaar zal dan het volledige netwerk omgevormd worden.

 

Nieuwe website

Ook online worden de nodige veranderingen doorgevoerd: zo komt er een nieuwe website die klanten inspiratie moet bieden en hen de mogelijkheid moet geven om in real-time alle informatie over een bestelde keuken op te volgen.

 

Ook internationaal wil èggo verder blijven groeien. Momenteel heeft het bedrijf al vier winkels in Spanje en daar moeten er per jaar vier of vijf bijkomen. Binnen de vijf jaar wil èggo zo dertig vestigingen hebben in Spanje. In Nederland wordt begin 2018 dan weer de eerste winkel geopend: daarom werd ook Goossen Foppen aangeduid als de nieuwe countrymanager voor Nederland. Tot slot wordt in Luxemburg, waar èggo al twee winkels heeft, het assortiment vanaf eind dit jaar uitgebreid met op maat gemaakte opbergoplossingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Bree krijgt Belgische primeur van Jumbo

07/12/2017

Supermarktketen Jumbo heeft zijn eerste Belgische vestiging beet: de retailer zal een pand betrekken in een nieuw retailpark in het Limburgse Bree, verneemt RetailDetail. De opening is wel nog niet voor morgen.

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Opnieuw recordcijfers voor JYSK

01/12/2017

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Ikea wil investeren in meer stadswinkels

29/11/2017

Vanaf 2019 wil Ikea ook in stadscentra aanwezig zijn met kleinere winkels, die vooral mensen zonder auto moeten aantrekken. De Zweedse meubelgigant hoopt daarmee in te spelen op de snel oprukkende verstedelijking en digitalisering.

Back to top