Alibaba wil virtual reality inschakelen voor e-commerce | RetailDetail

Alibaba wil virtual reality inschakelen voor e-commerce

Alibaba wil virtual reality inschakelen voor e-commerce

Het Chinese Alibaba heeft een speciaal onderzoeksteam opgericht dat zich bezig moet houden met de mogelijkheden van virtual reality binnen e-commerce. Eerder investeerde het ook al in een bedrijf dat zich bezig houdt met augmented reality.

Overal ter wereld winkelen

GnomeMagic Lab, zoals het onderzoeksteam wordt genoemd, zal zich bezig houden met het onderzoeken van manieren om klanten op een virtuele manier overal ter wereld te laten winkelen vanuit hun luie zetel. Daarnaast wil het handelaars helpen om VR in te zetten om via hun websites te verkopen, schrijft Tech Crunch.

 

Eerder investeerde Alibaba ook al in Magic Leap, een Amerikaanse bedrijf dat een bril voor augmented reality is aan het ontwikkelen. Het is bovendien ook bezig met de overname van Youku Tudou, een Chinese videosite waar het al experimenteerde met 360° video’s.

 

Voorlopig heeft Alibaba ook al een winkel opgezet voor VR-hardware, zodat VR-bedrijven met hun hardware toegang krijgen tot het immense publiek van Alibaba.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee 

02/07/2018

China spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding en vandaag des te meer tot die van retailers. RetailDetail neemt je mee op een wervelende ontdekkingsreis door China: van impressionante ‘mega malls’ over lokale trendsetters tot het kloppend hart van Alibaba.

Alibaba neemt participatie in Turkse moderetailer

29/06/2018

Alibaba wordt de nieuwe strategische partner van Trendyol, een van de bekendste e-commercebedrijven in Turkije. De Chinese retailgroep versterkt daarmee zijn aanwezigheid in Europa.