Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland | RetailDetail

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland
Beter Bed

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Daling in Duitsland

De totale omzet voor Beter Bed Holding kwam in het derde kwartaal uit op 105,4 miljoen euro, maar die groei werd gedrukt door problemen in Duitsland. In de grootste markt van Beter Bed daalde de omzet dan ook met 2,8% en op vergelijkbare basis was dat zelfs een daling van 3,6%. Ook andere bedrijven in Duitsland hebben met een krimp te maken.

 

Momenteel kampt Beter Bed in Duitsland met de gevolgen van een probleem bij chemiebedrijf BASF, waardoor er een giftige stof is terechtgekomen in matrassen en kussens. Om dat tegen te gaan pakt Matratzen Concord, de Duitse keten van Beter Bed, uit met gerichte marketing om de bezoekersaantallen terug op te krikken.

 

Op andere markten presteerde Beter Bed wel goed: in Oostenrijk (+2%), Spanje (+2,5%) en Zwitserland (+1%) was er sprake van kleine groei. In Zweden maakte het bedrijf dan weer een sprong van 32,1% en in België ging de groep er zelfs met 34,4% op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.