Beter Bed lanceert nieuwe online groeistrategie

Shutterstock.com

Met de nieuwe online strategie, die de naam LUNEXT meekreeg, mikt de Nederlandse slaapspecialist Beter Bed in 2025 op een e-commerceomzet van minstens 100 miljoen euro.

 

Nieuwe organisatiestructuur

LUNEXT wordt in feite een aparte organisatie van Beter Bed, die de e-commercetak zal aansturen, schrijft Emerce. Ze zal onder meer instaan voor het aantrekken van digitaal talent.

 

Volgende maand opent de retailer in Veghel ook een nieuw distributiecentrum van 11.000 m² dat enkel online bestellingen zal afhandelen. Het biedt ruimte voor een groter assortiment en moet leveringen binnen de 24 uur mogelijk maken.

 

Vorig jaar realiseerde Beter Bed een totale omzet van 222 miljoen euro, waarvan ongeveer 33 miljoen euro uit e-commerce. Voor 2025 mikt de matrassenwinkelketen op 400 miljoen euro omzet, en minstens een kwart daarvan zou uit de onlineverkoop moeten komen.