Beter Bed wil af van goedkoop imago | RetailDetail

Beter Bed wil af van goedkoop imago

Beter Bed wil af van goedkoop imago

In een poging om de verkopen weer op te krikken, gaat Beter Bed zijn imago aanpassen. Het wil niet langer overkomen als een typische budgetwinkel en schrapt de bekende clown en bijhorende reclames.

Af van goedkope uitstraling

"Retteketet naar Beter Bed" was de bekende slogan van Beter Bed, die steevast begeleid werd door een clown. Daar komt dus nu verandering in, want Beter Bed gaat afstappen van de slogan en de bijhorende clown. Het zal ook veel minder 'goedkoop geel' gaan gebruiken, heeft bestuursvoorzitter Ton Anbeek in NRC Weekend gezegd.

 

In 2013 kende Beter Bed een omzetdaling van 10% naar 357 miljoen euro. Die resultaten deden Beter Bed Holding al besluiten om de concepten Matrassen Concord en Slaapgenoten stop te zetten: enkele filialen zullen omgevormd worden naar een Beter Bed of Beddenreus, de rest zal gesloten worden.

 

Anbeek zegt dat Matrassen Concord werd stopgezet vanwege de tegenvallende resultaten, maar ook omdat het verschil met Beddenreus te klein was. Slaapgenoten, dat zich richtte op het hogere segment binnen de markt, kon dan weer moeilijk concurreren met rivalen als Auping.

 

Vorig jaar sloot Beter Bed in heel Europa in totaal 119 vestigingen, maar Anbeek ziet momenteel tekenen van herstel en denkt zelfs al terug aan expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Casa opent eerste Nederlandse winkel

01/06/2018

Nederland maakt kennis met een nieuwe interieurwinkelketen: Casa opent op vrijdag 1 juni de deuren in de Utrechtse binnenstad en introduceert ook zijn webshop. De lancering betekent het startschot van een grote ombouwoperatie.

Blokker België heeft een nieuwe directeur

31/05/2018

Rob Schuyt is per 1 mei in dienst getreden als algemeen directeur van Blokker in België. Hij neemt hiermee de functie over van Bernd Bosch, met wie het contract is beëindigd.