Beter Bed wil af van goedkoop imago

Beter Bed wil af van goedkoop imago

In een poging om de verkopen weer op te krikken, gaat Beter Bed zijn imago aanpassen. Het wil niet langer overkomen als een typische budgetwinkel en schrapt de bekende clown en bijhorende reclames.

Af van goedkope uitstraling

"Retteketet naar Beter Bed" was de bekende slogan van Beter Bed, die steevast begeleid werd door een clown. Daar komt dus nu verandering in, want Beter Bed gaat afstappen van de slogan en de bijhorende clown. Het zal ook veel minder 'goedkoop geel' gaan gebruiken, heeft bestuursvoorzitter Ton Anbeek in NRC Weekend gezegd.

 

In 2013 kende Beter Bed een omzetdaling van 10% naar 357 miljoen euro. Die resultaten deden Beter Bed Holding al besluiten om de concepten Matrassen Concord en Slaapgenoten stop te zetten: enkele filialen zullen omgevormd worden naar een Beter Bed of Beddenreus, de rest zal gesloten worden.

 

Anbeek zegt dat Matrassen Concord werd stopgezet vanwege de tegenvallende resultaten, maar ook omdat het verschil met Beddenreus te klein was. Slaapgenoten, dat zich richtte op het hogere segment binnen de markt, kon dan weer moeilijk concurreren met rivalen als Auping.

 

Vorig jaar sloot Beter Bed in heel Europa in totaal 119 vestigingen, maar Anbeek ziet momenteel tekenen van herstel en denkt zelfs al terug aan expansie.

Tags: