Blokker lanceert voor het eerst eigen merk | RetailDetail

Blokker lanceert voor het eerst eigen merk

Blokker lanceert voor het eerst eigen merk

Woonketen Blokker pakt voor het eerst in zijn geschiedenis uit met een eigen huismerk. Daarnaast vervoegen ook 34 andere merken het assortiment van de keten, die met "Baden & slapen" ook een hele nieuwe productgroep lanceert.

Van basic tot luxueus

Het nieuwe huismerk, dat simpelweg ook Blokker heet, heeft producten in categorieën als feestartikelen, kaarsen, keukentextiel en servetten. Ook de uitbreiding naar baden en slapen wordt meteen in de verf gezet door de lancering van huismerkproducten in die categorie.

 

Het nieuwe merk is zeker geen pure discountoptie: volgens de keten omspant haar nieuwe huismerk de hele markt, van basic tot luxueuzer. Blokker speelt zo in op de wensen en verwachtingen van de klanten, zegt categoriemanager Johanneke de Moor: "De naam Blokker aan artikelen geven betekent dat ze 100% bij ons horen. (...) De basis van het eigenmerkassortiment is en blijft wat van Blokker wordt verwacht: kwaliteit tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Wat we nu toevoegen is sfeer, modern design en vrolijke trends."

 

Van je huis een thuis maken... en van je winkel ook

Daarnaast gaat Blokker ook meer inspelen op de seizoenen, te beginnen met een hele reeks nieuwe producten voor de feestdagen. Onder het nieuwe motto "Van je huis een thuis maken" zegt de keten zo veel aandacht te zullen geven aan koken in het algemeen en de wintertafel in het bijzonder.

 

Om de lancering van het huismerk en de lancering van de categorie "Baden & slapen" in de verf te zetten, lanceerde de keten alvast een stunt: een aantal mensen mochten een nachtje de nieuwe producten uittesten... en dat in een Blokker-winkel zelf. Dat leverde het volgende filmpje op:

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlanders kopen flink meer keukens

22/05/2018

Nederlandse woonwinkels zagen hun omzet in het eerste kwartaal gemiddeld met 3,4 procent groeien. Dat hadden ze vooral te danken aan de keukenverkopers, die een omzetgroei van liefst 11,6 procent optekenden. 

Ikea schrapt 150 banen, ook in België en Nederland

04/05/2018

Bij Ikea verdwijnen binnenkort 150 jobs, waarvan ook een deel in België en Nederland. Met de reorganisatie wil de meubelgigant zich klaarstomen voor de groeiende concurrentie van grote e-commercespelers.

Vijfde meer winst voor Kwantum

03/05/2018

Kwantum, de grootste woondiscounter van de Lage Landen, heeft 2017 afgesloten met een flinke omzet- en winstgroei. De omzet ging 7% de hoogte in, de winst kreeg er zelfs 20% bij.

Beter Bed lijdt onder Duits gifschandaal

02/05/2018

De Beter Bed Holding zag zijn omzet in het eerste kwartaal van 2018 met 4% dalen tegenover dezelfde periode vorig jaar. Naast Duitsland, waar een gifschandaal de cijfers blijft drukken, daalt de omzet ook in Zwitserland en Spanje.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Iris Dierckx wordt nieuwe country manager Auping België

23/04/2018

Iris Dierckx wordt de nieuwe country manager van Auping België. Haar aanstelling volgt op het vertrek van Willem Stox, die de beddenspecialist in februari inruilde voor lingeriegroep Van de Velde