Blokker lanceert voor het eerst eigen merk | RetailDetail

Blokker lanceert voor het eerst eigen merk

Blokker lanceert voor het eerst eigen merk

Woonketen Blokker pakt voor het eerst in zijn geschiedenis uit met een eigen huismerk. Daarnaast vervoegen ook 34 andere merken het assortiment van de keten, die met "Baden & slapen" ook een hele nieuwe productgroep lanceert.

Van basic tot luxueus

Het nieuwe huismerk, dat simpelweg ook Blokker heet, heeft producten in categorieën als feestartikelen, kaarsen, keukentextiel en servetten. Ook de uitbreiding naar baden en slapen wordt meteen in de verf gezet door de lancering van huismerkproducten in die categorie.

 

Het nieuwe merk is zeker geen pure discountoptie: volgens de keten omspant haar nieuwe huismerk de hele markt, van basic tot luxueuzer. Blokker speelt zo in op de wensen en verwachtingen van de klanten, zegt categoriemanager Johanneke de Moor: "De naam Blokker aan artikelen geven betekent dat ze 100% bij ons horen. (...) De basis van het eigenmerkassortiment is en blijft wat van Blokker wordt verwacht: kwaliteit tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Wat we nu toevoegen is sfeer, modern design en vrolijke trends."

 

Van je huis een thuis maken... en van je winkel ook

Daarnaast gaat Blokker ook meer inspelen op de seizoenen, te beginnen met een hele reeks nieuwe producten voor de feestdagen. Onder het nieuwe motto "Van je huis een thuis maken" zegt de keten zo veel aandacht te zullen geven aan koken in het algemeen en de wintertafel in het bijzonder.

 

Om de lancering van het huismerk en de lancering van de categorie "Baden & slapen" in de verf te zetten, lanceerde de keten alvast een stunt: een aantal mensen mochten een nachtje de nieuwe producten uittesten... en dat in een Blokker-winkel zelf. Dat leverde het volgende filmpje op:

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.