Blokker op de omnichannel-toer

Huishoudketen Blokker voegt het aanbod van de fysieke winkels en de webwinkel samen en wordt volledig ‘bricks & clicks’. Zo ontstaat een consistenter en beter op de klant afgestemd aanbod, zegt de retailer.

 

Bestelzuilen

Tot nu toe opereerden de webwinkel en de fysieke winkels nog los van elkaar: het bedrijf wilde op die manier sneller een sterke online positie opbouwen. Dat de fysieke en online winkels nu toch worden samengevoegd is onderdeel van de groeistrategie die onder de huidige directie is ingezet, meldt het persbericht. In de winkels worden de bestelzuilen voor online bestellingen meer zichtbaar en helpen ze de klanten beter in het gehele selectie- en aankoopproces. Klanten krijgen daarnaast meer keuze in bezorg- en ophaalmogelijkheden. 

 

Eerder was al besloten om het distributiecentrum in Geldermalsen (dat gericht is op de fysieke winkels) en dat in Gouda (dat gericht is op de webshop) te integreren: Geldermalsen wordt omgebouwd tot een hypermodern omnichannel distributiecentrum. De integratie moet na de zomer zijn afgerond. Vorige maand werden ook de winkelorganisatie en de e-commerceorganisatie al in één kantoorpand in Amsterdam samengevoegd. Daardoor komen wel veertien arbeidsplaatsen te vervallen. 

 

Blokker heeft nog zowat 430 winkels in Nederland en 125 in België. Sinds november vorig jaar staat het verlieslatende retailconcern officieel te koop.