Carpetright sluit boekjaar af met positieve noot | RetailDetail

Carpetright sluit boekjaar af met positieve noot

Carpetright sluit boekjaar af met positieve noot

Het Britse Carpetright heeft het boekjaar 2014/2015 met positieve cijfers weten af te sluiten. Zowel in Nederland en België als over de hele groep steeg de omzet en het bedrijfsresultaat. De keten is ook druk bezig met een nieuw winkelconcept.

"Positief keerpunt"

De omzet voor de volledige groep steeg met 3,3 procent naar 462,6 miljoen pond (650 miljoen euro), terwijl de omzetstijging beperkt bleef tot +1,2% in Nederland en +2,2% in België. Het bedrijfsresultaat is in Nederland met 159,3% gestegen ten opzichte van een jaar eerder, naar 1,3 miljoen euro. In België was er zelfs sprake van een groei van 251,7% naar 1,0 miljoen euro. Voor de volledige groep verdubbelde het bedrijfsresultaat naar 14,6 miljoen pond (20,5 miljoen euro). Carpetright geeft verder geen cijfers vrij.

 

"Ik ben erg tevreden dat we dit positieve keerpunt in het afgelopen jaar hebben gerealiseerd. Zowel in de winkels als op het hoofdkantoor is erg hard gewerkt om dit te bewerkstelligen. [...] Samen met de nieuwe ontwikkelingen binnen onze winkelformule stemt dit mij erg positief voor het nieuwe boekjaar", zegt Nick Worthington, CEO van Carpetright Europe, in een persbericht.

 

Carpetright is daarnaast bezig met de ontwikkeling van een nieuw winkelconcept, waarbij het bedrijf meer gaat focussen op de prijs en dienstverlening. Het gaat daarvoor vier pilootwinkels openen in het Verenigd Koninkrijk, waarvan de eerste vorig weekend zijn deuren openende. Onlangs lanceerde het ook de nieuwe productgroepen Gordijnen en Raamdecoratie.

 

Verder wordt er ook meer geïnvesteerd in het personeel: in het hoofdkantoor komt er een trainingsacademie, waar personeel getraind wordt op het gebied van producten, service en klantcontact.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.