Casa keert terug naar Mortsel | RetailDetail

Casa keert terug naar Mortsel

Casa keert terug naar Mortsel
Shutterstock

Winkelketen Casa opent eind deze maand een nieuwe vestiging in Mortsel, bij Antwerpen. Daar had ze eerder al een winkel, maar die verdween een tijdje geleden. Nu neemt de keten haar intrede in het oude pand van Blokker.

 

Nieuwe strategie

De nieuwe vestiging van Casa, die op 27 januari de deuren opent, is gestoeld op de nieuwe strategie "Casa 20.20". Daarin komt de Belgische keten op de proppen met een volledig nieuw winkelconcept, met een aangepast assortiment. De voorbije jaren werden er al ongeveer 250 winkels in dat nieuwe concept gestoken en dit jaar moet de transformatie volledig afgerond worden.

 

In die nieuwe strategie werd er ook meer ruimte gemaakt voor het online aspect van de keten, met een vernieuwde webshop die het voorbije jaar zes van de acht landen waar Casa te vinden, is werd gelanceerd. Om die nieuwe strategie te ondersteunen verhuisde Casa naar een nieuw distributiecentrum in Olen, dat sinds eind 2017 volledig operationeel is. Bij die verhuis verloren wel een vijftigtal werknemers hun baan.

 

Casa maakte sinds 1988 deel uit van de Blokker Holding, maar toen die besloot enkel nog op de keten Blokker te focussen, kwam het Belgische bedrijf opnieuw op eigen benen te staan. Momenteel telt de keten meer dan 500 winkels in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.