Dôme Deco groeit met meer dan een vijfde | RetailDetail

Dôme Deco groeit met meer dan een vijfde

Dôme Deco groeit met meer dan een vijfde

De omzet van het Belgische interieurlabel Dôme Deco is in het eerste kwartaal met 21,5% gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee wordt het groeitempo van 2015 ook dit jaar vast gehouden.

Expansie eigen winkelconcept

“Vorig jaar steeg onze omzet met 20%, een tendens die we zeker en vast willen aanhouden, zo niet verbeteren. Wat de eerste drie maanden van 2016 betreft zijn we daar alvast in geslaagd”, zegt oprichter Stefan Verheyen. Voor het volledige jaar wordt er gemikt op een omzet van 5,2 miljoen euro.

 

Die groei wil het label onder andere waarmaken door export naar het buitenland en de expansie van het Elite+-winkelconcept. In die winkels worden enkel collecties van Dôme Deco verkocht. Het interieurlabel opende in het eerste kwartaal van 2016 dergelijke winkels in België, Rusland, Oekraïne en China. De komende maanden staan ook nog Tsjechië, Italië, Iran, Duitsland, Mauritius, de Verenigde Arabische Emiraten en Japan op de planning.

 

Dôme Deco biedt in zijn winkels ook workshops, communicatietools en projectbegeleiding aan. “In een economische tijd waarin de retailmarkt het moeilijk heeft, is zo’n manier van zaken doen onontbeerlijk. De focus ligt op samen groeien, evolueren en zorgen voor een winstgevende situatie voor beide partijen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.