DMG en WADW gaan samenwerking aan | RetailDetail

DMG en WADW gaan samenwerking aan

DMG en WADW gaan samenwerking aan

De Detail Management Groep (DMG) en Werk aan de Winkel (WADW) hebben een verregaande samenwerking afgesloten. De bedoeling is om de aangesloten speciaalzaken een sterkere positie in de markt te bezorgen.

Gedeelde kennis

Bij DMG zijn de formules Deco Home en Verf & Wand aangesloten, goed voor in totaal 170 franchisenemers. WADW is dan weer verantwoordelijk voor de formule Woonprofessionals, waarbij 26 woninginrichters zijn aangesloten.


Door de samenwerking kunnen beide bedrijven gebruik maken van elkaars sterke punten. DMG heeft veel ervaring in de verfmarkt en kent zijn weg in distributiestructuren. WADW heeft dan weer veel kennis op het vlak van ICT en het gebruik van sociale media. Het brengt ook kennis mee op het vlak van productmanagement op het gebied van woninginrichting. Die productgroepen zijn tegenwoordig al goed voor 50 procent van de omzet bij DMG.


De drie formules zullen zelfstandig blijven functioneren, maar zullen binnenkort worden ondersteund door één centrale organisatie. Er worden geen veranderingen doorgevoerd binnen het management bij de ketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.