Ikea opent cadeauwinkel in Utrechtse binnenstad

Ikea opent cadeauwinkel in Utrechtse binnenstad
Ikea

Wie in Utrecht op zoek gaat naar een eindejaarscadeau, kan vanaf vandaag terecht bij de Ikea Gift Shop. Het is de eerste keer dat Ikea een winkel toegespitst op de feestdagen opent in de binnenstad.

‘Geven met aandacht’

In het verlengde van haar merkcampagne ‘Aandacht maakt alles mooier’ lanceert Ikea een tijdelijke cadeauwinkel, die op 31 december alweer de deuren sluit. Ikea hoopt kooplustige voorbijangers op het Utrechtse Vredeburgplein te verleiden met een selectie van hebbedingetjes uit het eigen assortiment: losse cadeaus en cadeausets voor in de keuken, woon- of slaapkamer, maar ook knuffels, boeken en speelgoed voor kinderen. “Ikea is geen vanzelfsprekende bestemming voor cadeaus,” geeft marketingmanager Shirley Jones toe, “maar met de speciale Gift Shop in de binnenstad zijn we wel makkelijker en 24/7 bereikbaar.”

 

Buiten de openingstijden krijgen klanten op het Vredenburgplein namelijk een rondleiding door het cadeau-aanbod via een interactief beeldscherm. Per sms kunnen ze geselecteerde producten dan opslaan of meteen bestellen. Overdag biedt de cadeauwinkel verschillende activiteiten aan: klanten kunnen bijvoorbeeld rijmpjes op maat toevoegen aan hun cadeau, persoonlijke ansichtkaarten versturen en een videoboodschap opnemen die de ontvanger met een unieke QR-code kan bekijken.

 

Voor klanten die niet in Utrecht wonen is er vanaf zaterdag ook een online cadeauwinkel, die eveneens op 31 december definitief de deuren sluit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Opnieuw recordcijfers voor JYSK

01/12/2017

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Ikea wil investeren in meer stadswinkels

29/11/2017

Vanaf 2019 wil Ikea ook in stadscentra aanwezig zijn met kleinere winkels, die vooral mensen zonder auto moeten aantrekken. De Zweedse meubelgigant hoopt daarmee in te spelen op de snel oprukkende verstedelijking en digitalisering.

Curated shoppingservice van Zalando opent pop-up

27/11/2017

Zalon, de 'curated shopping'-dienst van webshop Zalando, heeft eind vorige week een eerste pop-up geopend in Berlijn. De komende drie weken kunnen klanten er rechtstreeks contact hebben met de stylisten.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Back to top