Ikea stelt nieuwigheden rond food voor | RetailDetail

Ikea stelt nieuwigheden rond food voor

Ikea stelt nieuwigheden rond food voor

Ikea heeft dit jaar als thema voeding en dus wordt er heel wat aandacht besteed aan het aanbod dat in de winkels te vinden is, maar ook de infrastructuur wordt aangepakt. Zo krijgen alle restaurants van de Belgische winkels een opfrisbeurt.

 

Vegetarische balletjes zijn een succes

In Ikea Gent opende daarnaast ook al een koffiebar op 19 mei. De bar gebruikt bovendien enkel Ikea-koffie die UTZ-gecertificeerd is. “Het doel van de koffiebar is om onze klanten een gezellig moment van samenzijn aan te bieden, met een kopje koffie en een gebakje erbij. Bovendien maakt het deel uit van de Zweedse identiteit van Ikea: Fika (koffiepauze) is een traditie in Zweden”, zegt Food Manager Merlijn Crébolder.

 

Ikea lanceerde eerder ook al een aantal vegetarische producten voor zijn voedingsassortiment. Zo kwam er een vegetarische variant van de wereldvermaarde Zweedse balletjes. Ongeveer 11 procent van de verkochte balletjes in de restaurants is sinds april vegetarisch en in de Zweedse shop werden er ook nog eens bijna 30.000 zakken vegetarische balletjes verkocht. Om verder in te springen op dat succes komt er ook een vegetarisch alternatief voor de hotdogs die worden verkocht in de Bistro.

 

Niet elk nieuw product is evenwel een succes. Zo verving Ikea alle frisdrank in de drankfonteinen door suikerwater, dat 50 procent minder suiker bevat en enkel natuurlijke aroma’s en kleurstoffen. Die drankjes slaan momenteel echter niet zo goed aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.