Ikea vervangt frisdrank door fruitwater in haar restaurants | RetailDetail

Ikea vervangt frisdrank door fruitwater in haar restaurants

Ikea vervangt frisdrank door fruitwater in haar restaurants

Ikea biedt vanaf midden september in de 'tapkranen' van haar restaurants behalve (bruis)water alleen nog speciale fruitwaters aan. Die bevatten de helft minder suiker dan de frisdranken, die uit de dranktorens met zelfbediening verdwijnen.

 

"Gezonder en duurzamer voedingsaanbod"

"De omschakeling van frisdrank naar fruitwater past in de nieuwe koers die Ikea vaart met voeding. We nemen ons volledige voedingsaanbod onder de loep om het gezonder en duurzamer te maken", zegt Maarten Martens, Country Food Specialist van Ikea Nederland.

 

Behalve water zal de klant voortaan bij de dranktoren dus enkel nog kunnen kiezen uit bruisend water met vijf verschillende fruitsmaken - framboos, peer, appel, limoen, vlierbloesem - en mineraalwater met lingonberry, een typisch Scandinavische rode bosbes. Het fruitwater bevat 50% minder suiker en uitsluitend natuurlijke smaak- en kleurstoffen, aldus Ikea.

 

Na de lancering van de vegetarische balletjes, intussen twee maanden geleden, is het vervangen van frisdrank door fruitwater een nieuwe belangrijke stap. "In onze restaurants kiest 80% van de klanten voor drank uit de dranktorens, 40% daarvan maakt gebruik van de optie om gratis bij te schenken. Door cola en andere frisdranken in die dranktorens te vervangen door fruitwater kunnen we heel veel mensen op een betaalbare manier laten kennismaken met een gezonder alternatief."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eggo flirt met 50 winkels in België, start in Nederland

03/08/2018

Keukenwinkelketen èggo blijft groeien: na Luxemburg en Spanje luidt de eerste Nederlandse pilootwinkel in Breda het begin van een nieuw expansiehoofdstuk in. In België zijn er ondertussen bijna vijftig winkels.

Teleurstellende cijfers voor Beter Bed

30/07/2018

Beddenretailer Beter Bed Holding heeft er geen prettige eerste jaarhelft op zitten: zowel de omzet als de winst staan onder druk als gevolg van aanhoudende problemen op de Duitse markt. In Nederland en België steeg de omzet wel.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.