Knappe groei voor Beter Bed Holding | RetailDetail

Knappe groei voor Beter Bed Holding

Knappe groei voor Beter Bed Holding

Beter Bed Holding heeft in het tweede kwartaal een mooi resultaat weten neer te zetten. Zowel de omzet als de winst gingen de hoogte in, terwijl de online verkoop zelfs met meer dan de helft steeg.

Stijgende kosten

De totale omzet van Beter Bed steeg in het tweede kwartaal met 7% naar 89,8 miljoen euro, op vergelijkbare basis was er een stijging van 2,5%. De online omzet maakte dan weer een flinke sprong van 67,8% naar 2,5 miljoen euro. In Nederland steeg de omzet met 21,1%, terwijl in Oostenrijk, Spanje en België de omzet met respectievelijk 21,6%, 14,1% en 37,8% steeg. Niet overal waren er positieve resultaten, want in Duitsland daalde de omzet met 2,2% en in Zwitserland zelfs met 3%.

 

De ebitda van Beter Bed Holding moet voor het tweede kwartaal uitkomen op 4,3 miljoen euro. Dat is een mooie stijging ten opzichte van een jaar eerder, toen de ebitda 3,7 miljoen euro was. Exacte winstcijfers worden pas eind volgende maand gepubliceerd. Binnen het bedrijf zijn de operationele kosten in het tweede kwartaal wel met 8,2% gestegen naar 50,1 miljoen euro. Dat is te wijten aan het groeiend aantal filialen omwille van expansie en overnames.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.