Knappe groei voor Beter Bed Holding | RetailDetail

Knappe groei voor Beter Bed Holding

Knappe groei voor Beter Bed Holding

Beter Bed Holding heeft in het tweede kwartaal een mooi resultaat weten neer te zetten. Zowel de omzet als de winst gingen de hoogte in, terwijl de online verkoop zelfs met meer dan de helft steeg.

Stijgende kosten

De totale omzet van Beter Bed steeg in het tweede kwartaal met 7% naar 89,8 miljoen euro, op vergelijkbare basis was er een stijging van 2,5%. De online omzet maakte dan weer een flinke sprong van 67,8% naar 2,5 miljoen euro. In Nederland steeg de omzet met 21,1%, terwijl in Oostenrijk, Spanje en België de omzet met respectievelijk 21,6%, 14,1% en 37,8% steeg. Niet overal waren er positieve resultaten, want in Duitsland daalde de omzet met 2,2% en in Zwitserland zelfs met 3%.

 

De ebitda van Beter Bed Holding moet voor het tweede kwartaal uitkomen op 4,3 miljoen euro. Dat is een mooie stijging ten opzichte van een jaar eerder, toen de ebitda 3,7 miljoen euro was. Exacte winstcijfers worden pas eind volgende maand gepubliceerd. Binnen het bedrijf zijn de operationele kosten in het tweede kwartaal wel met 8,2% gestegen naar 50,1 miljoen euro. Dat is te wijten aan het groeiend aantal filialen omwille van expansie en overnames.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.