Kondigt Blokker grootste verlies ooit aan? | RetailDetail

Kondigt Blokker grootste verlies ooit aan?

Kondigt Blokker grootste verlies ooit aan?

Blokker gaat volgens een aantal bronnen op woensdag zijn grootste verlies ooit bekendmaken. Voor het volledige boekjaar 2015 zou Blokker spreken van een verlies van 80 miljoen euro.

 

Te weinig investeringen

Dat hebben een aantal ingewijden gemeld aan de Telegraaf. Een verlies van 80 miljoen euro is een verviervoudiging ten opzichte van een jaar eerder, toen ook al een verlies van 20 miljoen euro werd geleden.

 

Volgens de bronnen bij Blokker heeft alles te maken met een gebrek aan ervaring op vlak van e-commerce binnen het bedrijf. “In de raad van commissarissen en de raad van bestuur zitten vrijwel allemaal oudere mannen”, zegt een van de bronnen tegen de Telegraaf. “Niets ten nadele van de ervaring van deze oudere heren, maar voor online heb je talentvolle jongeren nodig. De wereld verandert snel.”

 

Bovendien wordt er volgens hen ook veel te weinig geïnvesteerd in de modernisering van de winkels. De komende drie jaar wordt er bij de Blokker Holding 200 miljoen euro geïnvesteerd, waarvan 100 miljoen euro wordt uitgetrokken voor de winkels van Blokker. De rest gaat naar andere ketens in de groep.

 

“Blokker gaat 450 winkels verbouwen. Maar wat gebeurt er met de andere 150 in Nederland. En wat met de 200 winkels in België die zwaar verlieslatend zijn”, aldus één van de bronnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.