Kwantum wil opnieuw groeien zonder Macintosh | RetailDetail

Kwantum wil opnieuw groeien zonder Macintosh

Kwantum wil opnieuw groeien zonder Macintosh

Woonwinkelketen Kwantum mikt opnieuw op groei, nu het terug op eigen benen kan staan. Het bedrijf werd zopas overgenomen door investeerder Gilde, nadat het bij voormalig moederbedrijf Macintosh maanden in de etalage stond.

Expansie in België

In de nieuwe groeistrategie moet België een belangrijke rol gaan spelen. Momenteel heeft de Nederlandse keten negen vestigingen in Vlaanderen, maar daar moeten er de komende jaren nog eens 28 tot 30 bij komen. "In Vlaanderen hebben we dan volledige dekking, we willen heel Vlaanderen oranje kleuren", zegt algemeen directeur Rob Berns.


Kwantum heeft zich twee jaar geleden al weten aan te passen aan de Belgische klant, door meer in te spelen op diens wensen. "We liggen op een 27 procent hogere omzet dan begroot. We worden volledig omarmd. We zijn daar een nieuwe Nederlandse formule met een zwaar prijsimago gestart. Klanten die gordijnen kopen, ze afnemen en een paar maanden later terugkomen om ook voor hun andere ramen gordijnen te kopen. Omdat ze de prijs niet geloven. Echt, we zijn tientallen procenten goedkoper."


In Nederland, waar de keten al een honderdtal winkels heeft, zullen er echter geen nieuwe vestigingen kopen. Alle winkels zullen wel omgebouwd worden. Daarbij wordt de huidige strategie gewoon verder uitgevoerd. "We krijgen van Gilde de vrijheid om de bedrijfsvoering voort te zetten. Sterker nog: op basis van de bestaande strategie is Gilde ingestapt. Prijs blijft ons belangrijkste strategische punt. We blijven discounter."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.