Leen Bakker wil omnichannel nationaal uitrollen | RetailDetail

Leen Bakker wil omnichannel nationaal uitrollen

Leen Bakker wil omnichannel nationaal uitrollen

Interieurwinkel Leen Bakker wil een nieuw concept waar de focus op omnichannel ligt, na succesvolle resultaten van een test in vijf winkels, nu landelijk uitrollen.

Dynamische prijzen

Via kiosken en tablets hebben klanten toegang tot het volledige assortiment van Leen Bakker en kunnen ze in de winkels onmiddellijk online bestellen. De keten wil er zo voor zorgen dat klanten steeds toegang hebben tot alle producten.

 

Leen Bakker wil ook dynamische prijzen gaan gebruiken, waarbij rekening wordt gehouden met de prijzen van concurrenten. Dat is een praktijk die bij sommige supermarkten al volledig ingeburgerd is. Ook wil het online bestellingen al binnen een uur aan huis leveren door gebruik te maken van de stock van de fysieke winkels, vernam RetailNews.

 

"We willen de nummer één in e-commerce in de Benelux worden", zegt directeur inkoop en communicatie Wim Braafhart daarover. Leen Bakker maakt deel uit van de Blokker Holding, die bij Blokker ook sterk is aan het inzetten op de uitbouw van omnichannel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.