Made.com haalt 45 miljoen euro op | RetailDetail

Made.com haalt 45 miljoen euro op

Made.com haalt 45 miljoen euro op
Made.com

Online meubelshop Made.com heeft in een nieuwe investeringsronde 45 miljoen euro opgehaald. Dat geld wordt gebruikt om verdere expansie in Europa te financieren. 

 

Expansie

Het nieuwe kapitaal werd gehaald bij een aantal nieuwe en oude investeerders, zoals Level Equity, Eight Road Ventures en Partech Ventures. Het doel is om de positie in de bestaande markten te versterken en uit te breiden naar nieuwe Europese markten. Zo komen er onder andere meer showrooms. "De nieuwe financieringsronde stelt ons in staat om sneller te groeien in bestaande en nieuwe markten in heel Europa”, zegt CEO Philippe Chainieux.

 

Made.com werd in 2010 opgericht en is tegenwoordig te vinden in België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Het haalde vorig jaar een omzet van 143 miljoen euro, een stijging van 40% ten opzichte van een jaar eerder en voldoende om geen verlies meer te maken.

 

Naast het extra kapitaal kondigt Made.com ook de komst van financieel directeur Adrian Evans aan. Hij komt over van Yoox Net-a-Porter, waar hij onder andere aan de slag was als commercieel directeur, financieel directeur en strategiedirecteur. Als financieel directeur was hij bij Net-a-Porter mee verantwoordelijk voor de fusie met Yoox.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Iris Dierckx wordt nieuwe country manager Auping België

23/04/2018

Iris Dierckx wordt de nieuwe country manager van Auping België. Haar aanstelling volgt op het vertrek van Willem Stox, die de beddenspecialist in februari inruilde voor lingeriegroep Van de Velde

Jysk wil naar 100 winkels in België

23/04/2018

Het Deense Jysk opent dit jaar nog elf nieuwe woonwinkels in België, wat het totale aantal vestigingen op 17 zou brengen. Op termijn wil de woonketen, zowat de Deense tegenhanger van woongigant Ikea, een honderdtal winkels in ons land.

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.