Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren | RetailDetail

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren
Shutterstock

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Wonen, koken en lifestyle

In Nederland heeft fonQ inmiddels zijn sporen verdiend, maar op de Belgische markt blijft het webwarenhuis vooralsnog een relatieve onbekende. Het komende jaar wil fonQ daarom sterk inzetten op de Belgische webshop (die al in 2011 gelanceerd werd) en ook de Belgische consument verleiden met zijn woon-, kook-, en lifestyle-assortiment.

 

Het webwarenhuis wil de Belgische consument op zijn eigen terrein tegemoet komen: daarvoor moet een lokale vestiging in de buurt van Antwerpen zorgen. “Vertrouwen is voor de Belgische consument erg belangrijk. We willen hierop maximaal inspelen door middel van een lokale vestiging met een Vlaamse klantenservice. Daarnaast verwachten we op deze manier de Belgische klant snel beter te leren kennen en effectief in te haken op merk- en productvoorkeuren”, aldus topman Joost Wels.

 

Ook vanuit Nederland zelf werkt fonQ aan zijn marktpositie in België: een nieuw pand van ruim 22.000 m² zal vanaf eind 2018 het disributiecentrum van fonQ in Utrecht huisvesten. Daarmee hoopt fonQ over voldoende capaciteit te beschikken om ook aan de Belgische consument zoveel mogelijk uit voorraad te leveren. Daar blijft het niet bij voor het webwarenhuis: eerder dit jaar maakte het online webwarenhuis ook plannen bekend voor een fysieke winkel in het centrum van Amsterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wissel aan de top bij Blokker Holding

22/02/2018

Abel Slippens is op 6 februari teruggetreden als voorzitter en lid van de raad van commissarissen van Blokker Holding. Hij is opgevolgd door Michiel Witteveen, die flink wat retailervaring meebrengt.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Ikea denkt ook aan veganistische klanten

19/02/2018

Het Zweedse Ikea gaat nu ook veganistische producten maken: de primeur is voor de Veggie Dog, een veganistische versie van de hotdog. Het is wel nog wachten tot de zomer voor de hotdog ook hier te koop zal zijn.

Back to top