Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren | RetailDetail

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren
Shutterstock

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Wonen, koken en lifestyle

In Nederland heeft fonQ inmiddels zijn sporen verdiend, maar op de Belgische markt blijft het webwarenhuis vooralsnog een relatieve onbekende. Het komende jaar wil fonQ daarom sterk inzetten op de Belgische webshop (die al in 2011 gelanceerd werd) en ook de Belgische consument verleiden met zijn woon-, kook-, en lifestyle-assortiment.

 

Het webwarenhuis wil de Belgische consument op zijn eigen terrein tegemoet komen: daarvoor moet een lokale vestiging in de buurt van Antwerpen zorgen. “Vertrouwen is voor de Belgische consument erg belangrijk. We willen hierop maximaal inspelen door middel van een lokale vestiging met een Vlaamse klantenservice. Daarnaast verwachten we op deze manier de Belgische klant snel beter te leren kennen en effectief in te haken op merk- en productvoorkeuren”, aldus topman Joost Wels.

 

Ook vanuit Nederland zelf werkt fonQ aan zijn marktpositie in België: een nieuw pand van ruim 22.000 m² zal vanaf eind 2018 het disributiecentrum van fonQ in Utrecht huisvesten. Daarmee hoopt fonQ over voldoende capaciteit te beschikken om ook aan de Belgische consument zoveel mogelijk uit voorraad te leveren. Daar blijft het niet bij voor het webwarenhuis: eerder dit jaar maakte het online webwarenhuis ook plannen bekend voor een fysieke winkel in het centrum van Amsterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.