Meubelwinkel Hem opent virtuele deuren | RetailDetail

Meubelwinkel Hem opent virtuele deuren

Meubelwinkel Hem opent virtuele deuren

Meubelwinkel Hem, het nieuwe project van Fab.com-oprichter Jason Goldberg, is vandaag gestart. De website zal beschikbaar zijn in dertig landen en daarnaast worden de meubels van het merk verkocht bij partners in tien landen.

Betaalbaar design

Hem is eigenlijk een fusie van de Europese samenwerkingen van Fab.com met het Finse One Nordic en de Duitse start-up MassivKonzept, die beide onlangs werden aangekocht door Fab.com. Hem, Zweeds voor thuis, heeft als doel om betaalbare designmeubelen te verkopen. Klanten moeten de meubels thuis nog zelf in elkaar steken - geen gereedschap nodig - en kunnen zelf naar wens combineren.


Hem heeft zijn thuisbasis in Europa, maar toch verwacht Goldberg dat ongeveer de helft van de omzet uit de Verenigde Staten zal gehaald worden. Verder heeft Hem ook partners gevonden in onder andere Japan, Australië, Turkije en Zuid-Afrika. In Berlijn heeft het ook een eigen showroom.


Anders dan Fab

Goldberg gelooft ondertussen dat Hem ook de klanten van Fab.com zal aanspreken. "Hem was geen idee dat zomaar uit het niets kwam", zegt hij aan Racked. "Het kwam voort uit wat we leerden bij Fab en het observeren van onze klanten." Het grootste verschil tussen de twee shops schuilt erin dat Hem meer gebaseerd is op Scandinavisch minimalisme, terwijl Fab.com vaak de kitscherige weg op ging.


Fab heeft de laatste maanden dan ook vooral die klanten aangesproken die passen bij het profiel van Hem. Zij kregen exclusieve previews te zien en hen werd gevraagd om zich in te schrijven op het VIP-programma. Volgens Goldberg hebben meer dan 100.000 van de beste klanten van Fab.com zich ingeschreven op Hem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.