Omzet en nettowinst Beter Bed kent positieve curve

Omzet en nettowinst Beter Bed kennen positieve curve

Omzet en nettowinst Beter Bed kennen positieve curve

In de eerste zes maanden van 2016 zijn zowel de omzet als de nettowinst van de Beter Bed Holding opnieuw gestegen ten opzichte van een jaar eerder. In de Duitstalige gebieden waren er wel minder positieve signalen.

Succesvolle nieuwe strategie

De totale omzet van de Beter Bed Holding steeg in de eerste helft van het jaar met 5,7% naar 196,7 miljoen euro. Ook op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 3,5%. De nettowinst steeg dan weer met 7,4% naar 8,4 miljoen euro. “De strategische keuze de onderneming uit te laten groeien tot een omnichannel retailer met een marketing- en reclamebeleid gericht op klanttevredenheid en innovatie werpt zijn vruchten af. Dit laat zich het duidelijkst zien in de Benelux”, aldus directievoorzitter Ton Anbeek.

 

In Nederland was er dan ook een groei van 18,9% en in België ging de omzet er zelfs met 29% op vooruit. Ook in Spanje (+13%) en Frankrijk (+63,6%) maakte de Beter Bed Holding een mooie sprong.

 

Duitsland blijft achter

In de Duitstalige gebieden waren de resultaten minder eenzijdig positief: in Oostenrijk was er wel sprake van een groei van 20,6 procent, maar in Duitsland daalde de omzet met 2,8% en in Zwitserland zelfs met 4,1%. De grote groei in Oostenrijk was bovendien te danken aan een groot aantal nieuwe winkels.

 

Volgens Beter Bed blijven de resultaten in de regio achter, omdat de nieuwe strategie daar nog niet is uitgevoerd, in tegenstelling tot in de Benelux. Binnenkort zouden ook Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk daar de vruchten van moeten plukken.

 

Beter Bed Holding heeft momenteel 1.176 winkels, 15 meer dan op het einde van 2015. Dat is vooral te danken aan de overname van het Zweedse Sängjätten, dat op zijn eentje 16 nieuwe winkels toevoegde aan de groep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlanders kopen flink meer keukens

22/05/2018

Nederlandse woonwinkels zagen hun omzet in het eerste kwartaal gemiddeld met 3,4 procent groeien. Dat hadden ze vooral te danken aan de keukenverkopers, die een omzetgroei van liefst 11,6 procent optekenden. 

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.