Omzetstijging voor Beter Bed in eerste kwartaal | RetailDetail

Omzetstijging voor Beter Bed in eerste kwartaal

Omzetstijging voor Beter Bed in eerste kwartaal

De omzet van de Beter Bed Holding is in het eerste kwartaal met meer dan vier procent gegroeid. Op vrijwel alle markten was er sprake van groei, behalve in Duitsland en Zwitserland. In Duitsland groeide de omzet wel op vergelijkbare basis.

Grootste groei in België

De netto-omzet van Beter Bed kwam in het eerste kwartaal van 2016 uit op 106,9 miljoen euro, een stijging van 4,6% ten opzichte van een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er een groei van 4,4%. De grootste groei was te vinden in België, waar de omzet met maar liefst 23,1% steeg. In thuisland Nederland was er een mooie omzetstijging van 17,1%, te danken aan de nieuwe strategie die focust op innovatie, omnichannel en een snelle, flexibele logistiek. Ook het marktaandeel in Nederland is gegroeid.

 

Daarnaast was er ook in Spanje en Oostenrijk een hogere omzet, met een stijging van respectievelijk 12% en 19,8%. In Duitsland daalde de omzet dan weer met 3,4% en Zwitserland ging er met 5% op achteruit. In Duitsland was er wel een sterke vergelijkbare groei van 10,9%, maar de totale omzet daalde toch door een verschuiving van de koopdagen op de Duitse markt.

 

De EBITDA groeide in het eerste kwartaal met 8,2% naar 12,7 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat ging dan weer 9,3% de hoogte in naar 10,1 miljoen euro. Beter Bed Holding had op het einde van het eerste kwartaal 1.151 winkels. Dat zijn er tien minder dan in het vorige kwartaal, maar wel 2,6% meer dan een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.