Omzetstijging voor Beter Bed in eerste kwartaal | RetailDetail

Omzetstijging voor Beter Bed in eerste kwartaal

Omzetstijging voor Beter Bed in eerste kwartaal

De omzet van de Beter Bed Holding is in het eerste kwartaal met meer dan vier procent gegroeid. Op vrijwel alle markten was er sprake van groei, behalve in Duitsland en Zwitserland. In Duitsland groeide de omzet wel op vergelijkbare basis.

Grootste groei in België

De netto-omzet van Beter Bed kwam in het eerste kwartaal van 2016 uit op 106,9 miljoen euro, een stijging van 4,6% ten opzichte van een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er een groei van 4,4%. De grootste groei was te vinden in België, waar de omzet met maar liefst 23,1% steeg. In thuisland Nederland was er een mooie omzetstijging van 17,1%, te danken aan de nieuwe strategie die focust op innovatie, omnichannel en een snelle, flexibele logistiek. Ook het marktaandeel in Nederland is gegroeid.

 

Daarnaast was er ook in Spanje en Oostenrijk een hogere omzet, met een stijging van respectievelijk 12% en 19,8%. In Duitsland daalde de omzet dan weer met 3,4% en Zwitserland ging er met 5% op achteruit. In Duitsland was er wel een sterke vergelijkbare groei van 10,9%, maar de totale omzet daalde toch door een verschuiving van de koopdagen op de Duitse markt.

 

De EBITDA groeide in het eerste kwartaal met 8,2% naar 12,7 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat ging dan weer 9,3% de hoogte in naar 10,1 miljoen euro. Beter Bed Holding had op het einde van het eerste kwartaal 1.151 winkels. Dat zijn er tien minder dan in het vorige kwartaal, maar wel 2,6% meer dan een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.