Opnieuw mooie omzetstijging voor Beter Bed | RetailDetail

Opnieuw mooie omzetstijging voor Beter Bed

Opnieuw mooie omzetstijging voor Beter Bed

Ook in het vierde kwartaal zijn de cijfers bij slaapspecialist Beter Bed flink gestegen. De omzet ging er met enkele procenten op vooruit en over het volledige boekjaar was de groei zelfs nog groter, op alle markten.

 

Kleine daling in Duitsland

In het vierde kwartaal steeg de omzet van Beter Bed met 3,4 procent naar 102,9 miljoen euro. Ook op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 2,2 procent. In Nederland was er een groei van 7 procent. Op vergelijkbare basis was er zelfs een groei van 17,7 procent.

 

Ook in Oostenrijk (+30,2 procent), Zwitserland (+13,8 procent), Spanje (+4,5 procent) en België (+17,2 procent) is er een flinke omzetgroei. De extreem sterke groei in Oostenrijk is te verklaren door de overname van de keten BettenMax.


Enkel in Duitsland was er in het vierde kwartaal een omzetdaling van 1,6 procent en een vergelijkbare omzetdaling van 3,6 procent. Volgens Beter Bed is dat echter te wijten aan de zware vergelijkingsbasis van een jaar eerder, toen de vergelijkbare omzet met 11,5 procent steeg. Over het volledige jaar was er in Duitsland een omzetgroei van 4,5 procent (3,8 procent op vergelijkbare basis).

 

Omzet stijgt bijna 6% op jaarbasis

Dankzij die mooie omzetstijging steeg de ebitda in het vierde kwartaal met 21,3 procent naar 15,5 miljoen euro, terwijl de ebit met 20,2 procent groeide naar 12,7 miljoen euro.


Over het volledige jaar 2015 groeide de omzet van Beter Bed met 5,9 procent naar 385,4 miljoen euro. Op vergelijkbare basis was er ook een stijging van 5,4 procent. Beter Bed kende op alle markten een omzetgroei, ook op vergelijkbare basis. Beter Bed verwacht voor heel 2015 een ebitda van 41,1 miljoen euro, goed voor een stijging van 31,4 procent. De definitieve cijfers worden op 11 maart gepubliceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.