Pronto Wonen zet sterke groeicijfers neer | RetailDetail

Pronto Wonen zet sterke groeicijfers neer

Pronto Wonen zet sterke groeicijfers neer

De meubelketen Pronto Wonen heeft het jaar 2011 afgesloten met een autonome omzetgroei van 6 procent. Daarmee presteert de keten aanzienlijk beter dan de hele woonbranche, die net 3 procent omzet inleverde.

Het bedrijf, onderdeel van de Internationale Meubel Groep uit Etten-Leur, maakt geen absolute omzet- of groeicijfers bekend maar noemt de omzetprestatie zelf "uniek". Volgens franchisemanager Rob van Drunen is het succes van de keten te verklaren door de goede combinatie van online en offline communicatie: "Consumenten kunnen zich thuis op hun gemak oriënteren en sinds kort ook hun eigen woonkamer online inrichten met de gekozen meubels uit de collectie van Pronto Wonen."

 

Dankzij nieuwe franchisewinkels op de woonboulevards van Eindhoven en Spijkenisse en in Villa Arena in Amsterdam steeg het aantal Pronto-winkels met drie naar 22 en overschreed het bedrijf de grens van veertigduizend vierkante meter winkeloppervlak. Voor de huidige jaargang verwacht Pronto Wonen verdere groei van het aantal vestigingen: de ambitie is om aan het einde van het jaar over minimaal 25 winkels te beschikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.