Sleeplife ziet nog ruimte om te groeien | RetailDetail

Sleeplife ziet nog ruimte om te groeien

Sleeplife ziet nog ruimte om te groeien

Op 1 januari 2016 opende de coöperatieve genootschap Sleeplife in één klap zestien slaapwinkels, waarmee het meteen marktleider werd. De vennootschap ziet echter nog ruimte voor tien extra filialen.

Expansie in Vlaanderen, pas later Wallonië

Sleeplife verkoopt momenteel jaarlijks ongeveer 7.500 bedden, 10.000 matrassen en 25.000 hoofdkussens, goed voor een omzet van dertig miljoen euro. Het wil nu echter nog verder uitbreiden: in een eerste fase moeten er enkele blinde vlekken in Vlaams-Brabant worden opgevuld en ook voor de rest van de expansie wordt voornamelijk naar Vlaanderen gekeken. Pas in een latere fase zal Wallonië aan bod komen.

 

“Steeds meer klanten zijn bereid te investeren in een goed en mooi bed. Het besef dat een kwalitatief bed belangrijk is voor de nachtrust en uiteindelijk voor de levenskwaliteit, is veel groter dan vroeger.” stelt algemeen manager Wim Herman.

 

Daarbij ziet Herman nog geen grote markt voor het online aankopen van bedden. “In onze winkels kan je echt ‘aan den lijve’ ondervinden wat het allemaal betekent: uiteindelijk is het de unieke en persoonlijke combinatie van bodem, matras en kussen die voor het juiste gevoel zorgt. Een echte belevingswinkel dus, een segment dat een online winkel nooit kan bereiken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Nederlanders kopen flink meer keukens

22/05/2018

Nederlandse woonwinkels zagen hun omzet in het eerste kwartaal gemiddeld met 3,4 procent groeien. Dat hadden ze vooral te danken aan de keukenverkopers, die een omzetgroei van liefst 11,6 procent optekenden. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Ikea schrapt 150 banen, ook in België en Nederland

04/05/2018

Bij Ikea verdwijnen binnenkort 150 jobs, waarvan ook een deel in België en Nederland. Met de reorganisatie wil de meubelgigant zich klaarstomen voor de groeiende concurrentie van grote e-commercespelers.

Vijfde meer winst voor Kwantum

03/05/2018

Kwantum, de grootste woondiscounter van de Lage Landen, heeft 2017 afgesloten met een flinke omzet- en winstgroei. De omzet ging 7% de hoogte in, de winst kreeg er zelfs 20% bij.

Beter Bed lijdt onder Duits gifschandaal

02/05/2018

De Beter Bed Holding zag zijn omzet in het eerste kwartaal van 2018 met 4% dalen tegenover dezelfde periode vorig jaar. Naast Duitsland, waar een gifschandaal de cijfers blijft drukken, daalt de omzet ook in Zwitserland en Spanje.