Stickers CBW-erkend krijgen nieuw uiterlijk | RetailDetail

Stickers CBW-erkend krijgen nieuw uiterlijk

Stickers CBW-erkend krijgen nieuw uiterlijk

De Centrale Branchevereniging Wonen heeft het nieuwe design voor de CBW-erkend stickers bekendgemaakt. Uit alle inzendingen werd een ontwerp van twee leerlingen van de vakschool voor Hout, Meubels en Interieur in Amsterdam gekozen.

Extra garanties

Het ontwerp van de twee leerlingen, Jochum Kortbeek en Koen Snither, werd gekozen door de bekende couturier Jan Taminiau. Ze wonnen het daarbij van twee andere genomineerden "Een geweldig ontwerp dat in het 'nu' staat; een zogenaamd comtemporary beeld. Bovendien bieden deze initiatieven een platform aan jonge ontwerpers en daar ben ik groot voorstander van", zegt Taminiau over het logo.


Het nieuwe logo zal vanaf 2016 te vinden zijn bij winkeliers van woonwinkels en bruidsmodezaken die erkend zijn door CBW. De sticker wordt uitgedeeld aan alle leden van INretail, branchevereniging voor non-foodretail.


Winkeliers die CBW-erkend zijn bieden drie extra garanties naast de wettelijke garanties: veilige aanbetalingsgarantie, onpartijdige klachtenafhandeling en veertien dagen recht op herkeuze (bruidsmode) of een afbouwende, driejarige productgarantie (woonwinkels).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.