Swiss Sense moet naam aanpassen | RetailDetail

Swiss Sense moet naam aanpassen

Swiss Sense moet naam aanpassen

De Nederlandse beddenwinkelketen Swiss Sense heeft van het gerechtshof in Den Haag de opdracht gekregen om zijn naam aan te passen. Het gerechtshof oordeelde immers dat de naam een inbreuk is op de merkrechten van Swiss Flex.

Lange strijd

Swiss Sense moet nu zijn handelsnaam opgeven: doet het dat niet, dan moet het per dag een dwangsom van 10.000 euro betalen. Het bedrijf uit Uden moet daarnaast ook nog eens meer dan 20.000 euro aan gerechtskosten betalen. Swiss Sense werd in 2004 opgericht en verkoopt bedden en matrassen en andere slaapkamerbenodigdheden. Het heeft één winkel in Duitsland, zeven in België en 55 in Nederland.

 

De strijd tussen beide partijen loopt al enkele jaren. Swiss Flex is onderdeel van het Zwitserse bedrijf Recitel Bedding, dat onder andere lattenbodems en matrassen produceert. Het Zwitserse bedrijf heeft dan ook al enkele malen geprobeerd om Swiss Sense zo ver te krijgen van naam te veranderen, maar het kreeg meermaals een negatief antwoord. Daar oordeelde een Haagse rechter nu dus echter anders over...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.