Topform stelt nieuwe strategie richting 2020 voor

Topform stelt nieuwe strategie richting 2020 voor

Meubelmerk Topform heeft onlangs zijn nieuwe strategie voorgesteld aan zijn dealers. Het merk belooft alvast dat de samenwerking hechter wordt, de slagkracht groter en de marges voor de dealers hoger.

Nieuwe huisstijl

“De collectie wordt opnieuw opgebouwd, met eenduidigheid als rode draad, we ontwikkelen een nieuw beeldmerk, een nieuwe huisstijl, een nieuwe website en een actueel winkelbeeld op 450 vierkante meter met eigentijdse instore communicatie. Je zou kunnen zeggen dat het icoon Topform weer helemaal toekomstbestendig wordt gemaakt”, aldus algemeen directeur Dick Noltee.

 

Daarbij zal er ook intensiever samengewerkt worden met de verschillende zelfstandige ondernemers. “Je kunt een merk alleen uitbouwen en krachtig maken in het groeiende concurrentieveld als je een stukje eigenheid inlevert ten gunste van de collectiviteit,” meent Noltee. “Uiteindelijk is het in het belang van zowel dealers als leveranciers wanneer Topform een uitstekend renderend designlabel kan zijn, met kwalitatief hoogwaardige en tegelijk betaalbare meubelen voor zitten, eten en opbergen, en een stevige landelijke dekking heeft met een minimum van een 35-tal winkels.”

 

In De Woonindustrie in Nieuwegein gaat Topform binnenkort ook de winkel anno 2020 tonen, zodat dealers en geïnteresseerde ondernemers daar in gesprek kunnen gaan over de nieuwe koers van het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Leen Bakker wint pleit rond goedkope hoogslapers

02/10/2017

Woonketen Leen Bakker heeft gelijk gekregen in een zaak rond hoogslapers die bijzonder goedkoop online werden aangeboden. Het bedrijf wilde die niet leveren, omdat de lage prijs volgens hen een fout was.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Stuntte Leen Bakker eerder al met bedden?

19/09/2017

Leen Bakker zou vorig jaar al hebben gestunt met een spotgoedkope hoogslaper. Dat zegt de advocaat van de misnoegde klanten die een hoogslaper aan stuntprijs kochten, maar deze niet geleverd kregen omdat het volgens de woonketen "een fout" betrof.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Back to top