Werknemers Ikea krijgen nieuw loyaliteitsprogramma | RetailDetail

Werknemers Ikea krijgen nieuw loyaliteitsprogramma

Werknemers Ikea krijgen nieuw loyaliteitsprogramma

Ikea heeft met Tack! een nieuw loyaliteitsprogramma aangekondigd. Met het programma willen ze hun medewerkers een bijdrage aan hun pensioen geven. Hoe dat per land ingevuld moet worden, wordt momenteel nog onderzocht.

Minstens 5 jaar in dienst

Via Tack! zal voor elke werknemer van Ikea jaarlijks een bedrag opzijgezet worden. Na een periode van minstens vijf jaar kunnen werknemers een bijdrage aan hun pensioen krijgen, die wordt uitbetaald zodra de werknemer de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt. Alle fulltime werknemers zullen hetzelfde bedrag krijgen, onafhankelijk van hun vestiging, functie of salarisniveau. Bij parttime medewerkers wordt er gekeken naar het aantal uren dat ze werken.

 

"Tack! is het Zweedse woord voor 'bedankt'. Met dit loyaliteitsprogramma willen we dan ook onze waardering en dank uitspreken aan onze medewerkers. Iedereen, in welke functie dan ook bij de IKEA Groep, levert zijn bijdrage en is belangrijk voor onze voortdurende groei", zegt Peter Agnefjäll, CEO en directeur van de IKEA Groep.

 

Bovenop bonussysteem

De bijdrage van Ikea aan het nieuwe loyaliteitsprogramma zal jaarlijks worden vastgesteld. Bij de lancering zal Ikea een eenmalige storting van 100 miljoen euro in het fonds doen. Ikea stelt wel als voorwaarde voor de financiering van het programma dat de resultaatdoelstelling wordt bereikt.

 

Tack! komt bovenop het onlangs al gelanceerde One Ikea Bonus programma. Dat is een prestatiebonussysteem dat is verbonden met het individuele salarisniveau. Medewerkers krijgen jaarlijks een bonus uitbetaald als de lokale doelstellingen worden gehaald. "Wij geloven dat deze twee programma's IKEA zullen helpen om een fantastische plek te zijn om te werken, vandaag en in de toekomst", zegt Peter Agnefjäll.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.