Xenos lanceert eigen woonmagazine | RetailDetail

Xenos lanceert eigen woonmagazine

Xenos lanceert eigen woonmagazine

Woonwinkelketen Xenos heeft dit weekend het eerste nummer van zijn eigen magazine gelanceerd. Het magazine werd verdeeld onder bijna zes miljoen Nederlandse gezinnen en moet klanten inspireren.

"Meer beleving creëren"

"Doel is te laten zien dat Xenos artikelen heeft voor echt elke stijl", vertelt Silvia van der Kallen, marketingmanager van Xenos. "We willen meer beleving creëren rond de meubels en woonaccessoires én laten zien wat er allemaal mee mogelijk is. Een magazine is daarvoor het middel bij uitstek. We denken zo een breder publiek te kunnen aanspreken en echt te verrassen. Vandaar ook de keuze voor volledig landelijke verspreiding."

 

Het nieuwe magazine past binnen de nieuwe communicatie van het bedrijf, dat meer de nadruk wil leggen op persoonlijke, vrolijke en inspirerende communicatie. Daarbij wordt ook bewust meer aandacht geschonken aan de webshop en andere online platformen. Naast de papieren versie die in heel Nederland wordt verspreid, is het magazine ook te vinden op de website van Xenos, waar het in digitale versie kan gelezen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.