Zalando steekt geen energie meer in wonen | RetailDetail

Zalando steekt geen energie meer in wonen

Zalando steekt geen energie meer in wonen

Het Duitse Zalando gaat de categorie wonen op zijn website uitfaseren en wil enkel nog de focus leggen op kleding. Het besluit om te stoppen met de categorie wonen zou afgelopen december al genomen zijn, maar raakte pas nu bekend.

"We zijn goed in kleding"

De Nederlandse country manager Myrna Walsarie bevestigde gisteren dat nieuws bij de opening van een nieuw fulfilmentcenter voor de Nederlandse markt in Mönchengladbach. "We zijn goed in kleding en daar willen we ons dan ook op concentreren", zei Walsarie aan Twinkle.

 

Zalando biedt pas sinds twee jaar woonartikelen aan in zijn online winkel, vooral van merken waar het ook kledij van verkoopt. Zalando zegt nu nog actief te zijn in vijf categorieën: kleding, accessoires, sport, schoenen en premium. Die laatste bevat de duurdere producten uit de andere vier categorieën.

 

Zalando zal wel verder blijven investeren in zijn sport- en premiumcategorieën. Bij sport draait het dan vooral om sportkledij en minder om sportartikelen. Om premium op Zalando een extra boost te geven, werd onlangs Emeza.de uit de lucht gehaald. Die zusteronderneming van Zalando focuste op het hogere segment van de markt, maar werd na amper een jaar terug gesloten. Klanten van Emeza worden nu doorgestuurd naar Zalando.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.