Woonsector doet Euretco pijn

Het formulehuis Euretco heeft 2010 afgesloten met een omzetdaling van 1,4 procent. Vooral de woonketens van het bedrijf deden het met een daling van 6,5 procent zeer matig. Binnen de modedivisie ging het een stuk beter, met een omzetstijging van 2 procent.

 

Euretco is toch redelijk positief over het resultaat, omdat de totale markt voor non-foodretail met 1,5 procent daalde en Euretco dus beter scoorde dan de markt. De sportketens van het bedrijf zagen de omzet met 1 procent toenemen en deden het dus ook goed. 

 

Harry Bruijniks, directievoorzitter van Euretco: ‘De focus lag in 2010 op efficiëntie enerzijds en verdere professionalisering van de organisatie anderzijds. Zo probeerden we om onze commerciële slagkracht te vergroten. We hebben geïnvesteerd en de kosten gereduceerd om de kwaliteit van onze retailservices verder te vergroten, bijvoorbeeld op managementniveau in de diverse geledingen. Dan gaat het onder andere over onze webshopactiviteiten en het commerciële management bij wonen, wholesale (Euretco Label Company) en SPORT 2000.' 

Het formulehuis Euretco heeft 2010 afgesloten met een omzetdaling van 1,4 procent. Vooral de woonketens van het bedrijf deden het met een daling van 6,5 procent zeer matig. Binnen de modedivisie ging het een stuk beter, met een omzetstijging van 2 procent.

 

Euretco is toch redelijk positief over het resultaat, omdat de totale markt voor non-foodretail met 1,5 procent daalde en Euretco dus beter scoorde dan de markt. De sportketens van het bedrijf zagen de omzet met 1 procent toenemen en deden het dus ook goed. 

 

Harry Bruijniks, directievoorzitter van Euretco: ‘De focus lag in 2010 op efficiëntie enerzijds en verdere professionalisering van de organisatie anderzijds. Zo probeerden we om onze commerciële slagkracht te vergroten. We hebben geïnvesteerd en de kosten gereduceerd om de kwaliteit van onze retailservices verder te vergroten, bijvoorbeeld op managementniveau in de diverse geledingen. Dan gaat het onder andere over onze webshopactiviteiten en het commerciële management bij wonen, wholesale (Euretco Label Company) en SPORT 2000.' 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bescheiden winst voor Mandemakers

04/01/2018

Mandemakers, de onbetwiste keukenkoning van Nederland, rapporteert na jaren van verlies eindelijk winst. In boekjaar 2016 haalde de groep een winst van ruim drie miljoen euro, op de cijfers voor 2017 is het nog even wachten.

Ook Ikea krijgt Europese belastinginspectie over de vloer

18/12/2017

De Europese Commissie heeft een officieel onderzoek geopend naar de belastingconstructies van de Zweedse woonketen Ikea. Die heeft een hoofdzetel in Nederland, maar laat de winsten ook circuleren naar Liechtenstein en Luxemburg.

Opnieuw recordcijfers voor JYSK

01/12/2017

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Ikea wil investeren in meer stadswinkels

29/11/2017

Vanaf 2019 wil Ikea ook in stadscentra aanwezig zijn met kleinere winkels, die vooral mensen zonder auto moeten aantrekken. De Zweedse meubelgigant hoopt daarmee in te spelen op de snel oprukkende verstedelijking en digitalisering.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Ikea opent cadeauwinkel in Utrechtse binnenstad

16/11/2017

Wie in Utrecht op zoek gaat naar een eindejaarscadeau, kan vanaf vandaag terecht bij de Ikea Gift Shop. Het is de eerste keer dat Ikea een winkel toegespitst op de feestdagen opent in de binnenstad.

Back to top