Woonsector doet Euretco pijn | RetailDetail

Woonsector doet Euretco pijn

Het formulehuis Euretco heeft 2010 afgesloten met een omzetdaling van 1,4 procent. Vooral de woonketens van het bedrijf deden het met een daling van 6,5 procent zeer matig. Binnen de modedivisie ging het een stuk beter, met een omzetstijging van 2 procent.

 

Euretco is toch redelijk positief over het resultaat, omdat de totale markt voor non-foodretail met 1,5 procent daalde en Euretco dus beter scoorde dan de markt. De sportketens van het bedrijf zagen de omzet met 1 procent toenemen en deden het dus ook goed. 

 

Harry Bruijniks, directievoorzitter van Euretco: ‘De focus lag in 2010 op efficiëntie enerzijds en verdere professionalisering van de organisatie anderzijds. Zo probeerden we om onze commerciële slagkracht te vergroten. We hebben geïnvesteerd en de kosten gereduceerd om de kwaliteit van onze retailservices verder te vergroten, bijvoorbeeld op managementniveau in de diverse geledingen. Dan gaat het onder andere over onze webshopactiviteiten en het commerciële management bij wonen, wholesale (Euretco Label Company) en SPORT 2000.' 

Het formulehuis Euretco heeft 2010 afgesloten met een omzetdaling van 1,4 procent. Vooral de woonketens van het bedrijf deden het met een daling van 6,5 procent zeer matig. Binnen de modedivisie ging het een stuk beter, met een omzetstijging van 2 procent.

 

Euretco is toch redelijk positief over het resultaat, omdat de totale markt voor non-foodretail met 1,5 procent daalde en Euretco dus beter scoorde dan de markt. De sportketens van het bedrijf zagen de omzet met 1 procent toenemen en deden het dus ook goed. 

 

Harry Bruijniks, directievoorzitter van Euretco: ‘De focus lag in 2010 op efficiëntie enerzijds en verdere professionalisering van de organisatie anderzijds. Zo probeerden we om onze commerciële slagkracht te vergroten. We hebben geïnvesteerd en de kosten gereduceerd om de kwaliteit van onze retailservices verder te vergroten, bijvoorbeeld op managementniveau in de diverse geledingen. Dan gaat het onder andere over onze webshopactiviteiten en het commerciële management bij wonen, wholesale (Euretco Label Company) en SPORT 2000.' 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Casa opent eerste Nederlandse winkel

01/06/2018

Nederland maakt kennis met een nieuwe interieurwinkelketen: Casa opent op vrijdag 1 juni de deuren in de Utrechtse binnenstad en introduceert ook zijn webshop. De lancering betekent het startschot van een grote ombouwoperatie.

Blokker België heeft een nieuwe directeur

31/05/2018

Rob Schuyt is per 1 mei in dienst getreden als algemeen directeur van Blokker in België. Hij neemt hiermee de functie over van Bernd Bosch, met wie het contract is beëindigd.