Woonsector doet Euretco pijn

Het formulehuis Euretco heeft 2010 afgesloten met een omzetdaling van 1,4 procent. Vooral de woonketens van het bedrijf deden het met een daling van 6,5 procent zeer matig. Binnen de modedivisie ging het een stuk beter, met een omzetstijging van 2 procent.

 

Euretco is toch redelijk positief over het resultaat, omdat de totale markt voor non-foodretail met 1,5 procent daalde en Euretco dus beter scoorde dan de markt. De sportketens van het bedrijf zagen de omzet met 1 procent toenemen en deden het dus ook goed. 

 

Harry Bruijniks, directievoorzitter van Euretco: ‘De focus lag in 2010 op efficiëntie enerzijds en verdere professionalisering van de organisatie anderzijds. Zo probeerden we om onze commerciële slagkracht te vergroten. We hebben geïnvesteerd en de kosten gereduceerd om de kwaliteit van onze retailservices verder te vergroten, bijvoorbeeld op managementniveau in de diverse geledingen. Dan gaat het onder andere over onze webshopactiviteiten en het commerciële management bij wonen, wholesale (Euretco Label Company) en SPORT 2000.' 

Het formulehuis Euretco heeft 2010 afgesloten met een omzetdaling van 1,4 procent. Vooral de woonketens van het bedrijf deden het met een daling van 6,5 procent zeer matig. Binnen de modedivisie ging het een stuk beter, met een omzetstijging van 2 procent.

 

Euretco is toch redelijk positief over het resultaat, omdat de totale markt voor non-foodretail met 1,5 procent daalde en Euretco dus beter scoorde dan de markt. De sportketens van het bedrijf zagen de omzet met 1 procent toenemen en deden het dus ook goed. 

 

Harry Bruijniks, directievoorzitter van Euretco: ‘De focus lag in 2010 op efficiëntie enerzijds en verdere professionalisering van de organisatie anderzijds. Zo probeerden we om onze commerciële slagkracht te vergroten. We hebben geïnvesteerd en de kosten gereduceerd om de kwaliteit van onze retailservices verder te vergroten, bijvoorbeeld op managementniveau in de diverse geledingen. Dan gaat het onder andere over onze webshopactiviteiten en het commerciële management bij wonen, wholesale (Euretco Label Company) en SPORT 2000.' 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stuntte Leen Bakker eerder al met bedden?

19/09/2017

Leen Bakker zou vorig jaar al hebben gestunt met een spotgoedkope hoogslaper. Dat zegt de advocaat van de misnoegde klanten die een hoogslaper aan stuntprijs kochten, maar deze niet geleverd kregen omdat het volgens de woonketen "een fout" betrof.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Karwei opent City Loft op Utrecht Centraal

24/08/2017

Karwei opent vandaag een pop-upwinkel op Utrecht Centraal. In de City Loft kunnen klanten drie weken lang de wooncampagne en de nieuwe woonstijlen van dit najaar ontdekken.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Beter Bed ziet omzet alweer groeien

14/07/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het tweede kwartaal van 2017 met 5,3% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder, naar 94,6 miljoen euro. Ook zonder de overname van Sängjätten was er nog een mooie groei.

Back to top