Woonsector doet Euretco pijn

Het formulehuis Euretco heeft 2010 afgesloten met een omzetdaling van 1,4 procent. Vooral de woonketens van het bedrijf deden het met een daling van 6,5 procent zeer matig. Binnen de modedivisie ging het een stuk beter, met een omzetstijging van 2 procent.

 

Euretco is toch redelijk positief over het resultaat, omdat de totale markt voor non-foodretail met 1,5 procent daalde en Euretco dus beter scoorde dan de markt. De sportketens van het bedrijf zagen de omzet met 1 procent toenemen en deden het dus ook goed. 

 

Harry Bruijniks, directievoorzitter van Euretco: ‘De focus lag in 2010 op efficiëntie enerzijds en verdere professionalisering van de organisatie anderzijds. Zo probeerden we om onze commerciële slagkracht te vergroten. We hebben geïnvesteerd en de kosten gereduceerd om de kwaliteit van onze retailservices verder te vergroten, bijvoorbeeld op managementniveau in de diverse geledingen. Dan gaat het onder andere over onze webshopactiviteiten en het commerciële management bij wonen, wholesale (Euretco Label Company) en SPORT 2000.' 

Het formulehuis Euretco heeft 2010 afgesloten met een omzetdaling van 1,4 procent. Vooral de woonketens van het bedrijf deden het met een daling van 6,5 procent zeer matig. Binnen de modedivisie ging het een stuk beter, met een omzetstijging van 2 procent.

 

Euretco is toch redelijk positief over het resultaat, omdat de totale markt voor non-foodretail met 1,5 procent daalde en Euretco dus beter scoorde dan de markt. De sportketens van het bedrijf zagen de omzet met 1 procent toenemen en deden het dus ook goed. 

 

Harry Bruijniks, directievoorzitter van Euretco: ‘De focus lag in 2010 op efficiëntie enerzijds en verdere professionalisering van de organisatie anderzijds. Zo probeerden we om onze commerciële slagkracht te vergroten. We hebben geïnvesteerd en de kosten gereduceerd om de kwaliteit van onze retailservices verder te vergroten, bijvoorbeeld op managementniveau in de diverse geledingen. Dan gaat het onder andere over onze webshopactiviteiten en het commerciële management bij wonen, wholesale (Euretco Label Company) en SPORT 2000.' 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea opent cadeauwinkel in Utrechtse binnenstad

16/11/2017

Wie in Utrecht op zoek gaat naar een eindejaarscadeau, kan vanaf vandaag terecht bij de Ikea Gift Shop. Het is de eerste keer dat Ikea een winkel toegespitst op de feestdagen opent in de binnenstad.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

03/11/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Algemeen directeur Leen Bakker stapt op

02/11/2017

Rob van den Noort vertrekt binnenkort als algemeen directeur bij Leen Bakker. Hij was nog maar sinds 2015 aan de slag in die functie, maar zegt dat zijn werk er opzit. Een opvolger is er momenteel nog niet.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Back to top