Woonwinkels blijven in omzetdal | RetailDetail

Woonwinkels blijven in omzetdal

Winkels in woninginrichtingswinkels blijven mager draaien. Over de maand april daalden de verkopen met 3,6 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Daarmee blijft de trend zich verder naar beneden voortzetten voor deze branche.

 

Dat blijkt uit de jongste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. In de eerste drie maanden van dit jaar daalde de omzet van de woonbranche nog maar met 2,2 procent. De laatste twee maanden zijn echter ook meteen de slechtste van het jaar met omzetdalingen van respectievelijk 5 en 3,6 procent. De hele detailhandel in Nederland zag de omzet met 3,4 procent toenemen.

 

Dit kwam echter vooral door de supermarkten, die in april liefst 6,2 procent groeiden. Dit kwam vooral door een volumegroei van 4 procent. De prijzen namen met 2 procent toe. Textielsupermarkten, en elektronicazaken zaten in de min, terwijl drogisterijen en winkels in huishoudelijke artikelen een lichte plus noteerden.

Winkels in woninginrichtingswinkels blijven mager draaien. Over de maand april daalden de verkopen met 3,6 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Daarmee blijft de trend zich verder naar beneden voortzetten voor deze branche.

 

Dat blijkt uit de jongste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. In de eerste drie maanden van dit jaar daalde de omzet van de woonbranche nog maar met 2,2 procent. De laatste twee maanden zijn echter ook meteen de slechtste van het jaar met omzetdalingen van respectievelijk 5 en 3,6 procent. De hele detailhandel in Nederland zag de omzet met 3,4 procent toenemen.

 

Dit kwam echter vooral door de supermarkten, die in april liefst 6,2 procent groeiden. Dit kwam vooral door een volumegroei van 4 procent. De prijzen namen met 2 procent toe. Textielsupermarkten, en elektronicazaken zaten in de min, terwijl drogisterijen en winkels in huishoudelijke artikelen een lichte plus noteerden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.