Zara webshops geopend.

altIn zes West-Europese landen is het vanaf nu mogelijk om online bij Zara te winkelen. Men vindt in de webshops het volledige assortiment terug, aan dezelfde prijzen als in de winkels. Internet winkelen past volgens de CEO van Zara volledig bij de filosofie en de doelgroep van het merk.


Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk hebben een eigen Zara webwinkel. Het zijn de landen waar Zara zijn grootste omzet behaalt. De webshop is vooral gelanceerd met het oog op meer service. Het internet is volgens Zara-topman Pablo Isla een niet te versmaden communicatiemiddel. Bovendien denkt hij niet dat het de winkelmarkt zal kannibaliseren, maar eerder als een aanvulling moet worden beschouwd.


Met een eenvoudige lay-out kunnen consumenten het assortiment doorzoeken, detailfoto’s van de producten bekijken en online bestellen. De prijzen en de keuze zijn identiek aan die in de winkelfilialen. Pas als men kiest om aan huis te leveren, worden extra verzendingskosten aangerekend. Anders kan de klant de bestelling in een winkelpunt afhalen. 

 

 

Meer: Zara webshop in september online.

          Zara-eigenaar Inditex overtreft de verwachtingen.

 

         Case: Prof. Gino Van Ossel over Retail (R)evolution.

altIn zes West-Europese landen is het vanaf nu mogelijk om online bij Zara te winkelen. Men vindt in de webshops het volledige assortiment terug, aan dezelfde prijzen als in de winkels. Internet winkelen past volgens de CEO van Zara volledig bij de filosofie en de doelgroep van het merk.


Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk hebben een eigen Zara webwinkel. Het zijn de landen waar Zara zijn grootste omzet behaalt. De webshop is vooral gelanceerd met het oog op meer service. Het internet is volgens Zara-topman Pablo Isla een niet te versmaden communicatiemiddel. Bovendien denkt hij niet dat het de winkelmarkt zal kannibaliseren, maar eerder als een aanvulling moet worden beschouwd.


Met een eenvoudige lay-out kunnen consumenten het assortiment doorzoeken, detailfoto’s van de producten bekijken en online bestellen. De prijzen en de keuze zijn identiek aan die in de winkelfilialen. Pas als men kiest om aan huis te leveren, worden extra verzendingskosten aangerekend. Anders kan de klant de bestelling in een winkelpunt afhalen. 

 

 

Meer: Zara webshop in september online.

          Zara-eigenaar Inditex overtreft de verwachtingen.

 

         Case: Prof. Gino Van Ossel over Retail (R)evolution.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Nederlandse e-commerce heeft tekort aan personeel

17/07/2017

De Nederlandse e-commercebedrijven kunnen op vlak van personeel nog moeilijk de groei van de sector volgen. Meer dan de helft van de bedrijven heeft openstaande vacatures die het moeilijk ingevuld krijgt.

Kopen.nl heeft een nieuwe eigenaar gevonden

13/07/2017

De domeinnaam Kopen.nl, die in handen was van de curatoren van Macintosh, heeft met YoungMinded een nieuwe eigenaar gevonden. Dat is ook het bedrijf achter vergelijkingssite GSMacties.nl.

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Bol.com breidt servicepunten bij Albert Heijn uit

03/07/2017

Bol.com is bij drie Nederlandse vestigingen van Albert Heijn gestart met een pilootproject, waarbij de servicepunten in de supermarkten uitgebreid worden met een extra balie. Daar kunnen klanten onder andere terecht met hun vragen.

Back to top