Zara webshops geopend.

altIn zes West-Europese landen is het vanaf nu mogelijk om online bij Zara te winkelen. Men vindt in de webshops het volledige assortiment terug, aan dezelfde prijzen als in de winkels. Internet winkelen past volgens de CEO van Zara volledig bij de filosofie en de doelgroep van het merk.


Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk hebben een eigen Zara webwinkel. Het zijn de landen waar Zara zijn grootste omzet behaalt. De webshop is vooral gelanceerd met het oog op meer service. Het internet is volgens Zara-topman Pablo Isla een niet te versmaden communicatiemiddel. Bovendien denkt hij niet dat het de winkelmarkt zal kannibaliseren, maar eerder als een aanvulling moet worden beschouwd.


Met een eenvoudige lay-out kunnen consumenten het assortiment doorzoeken, detailfoto’s van de producten bekijken en online bestellen. De prijzen en de keuze zijn identiek aan die in de winkelfilialen. Pas als men kiest om aan huis te leveren, worden extra verzendingskosten aangerekend. Anders kan de klant de bestelling in een winkelpunt afhalen. 

 

 

Meer: Zara webshop in september online.

          Zara-eigenaar Inditex overtreft de verwachtingen.

 

         Case: Prof. Gino Van Ossel over Retail (R)evolution.

altIn zes West-Europese landen is het vanaf nu mogelijk om online bij Zara te winkelen. Men vindt in de webshops het volledige assortiment terug, aan dezelfde prijzen als in de winkels. Internet winkelen past volgens de CEO van Zara volledig bij de filosofie en de doelgroep van het merk.


Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk hebben een eigen Zara webwinkel. Het zijn de landen waar Zara zijn grootste omzet behaalt. De webshop is vooral gelanceerd met het oog op meer service. Het internet is volgens Zara-topman Pablo Isla een niet te versmaden communicatiemiddel. Bovendien denkt hij niet dat het de winkelmarkt zal kannibaliseren, maar eerder als een aanvulling moet worden beschouwd.


Met een eenvoudige lay-out kunnen consumenten het assortiment doorzoeken, detailfoto’s van de producten bekijken en online bestellen. De prijzen en de keuze zijn identiek aan die in de winkelfilialen. Pas als men kiest om aan huis te leveren, worden extra verzendingskosten aangerekend. Anders kan de klant de bestelling in een winkelpunt afhalen. 

 

 

Meer: Zara webshop in september online.

          Zara-eigenaar Inditex overtreft de verwachtingen.

 

         Case: Prof. Gino Van Ossel over Retail (R)evolution.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top