Zara webshops geopend.

altIn zes West-Europese landen is het vanaf nu mogelijk om online bij Zara te winkelen. Men vindt in de webshops het volledige assortiment terug, aan dezelfde prijzen als in de winkels. Internet winkelen past volgens de CEO van Zara volledig bij de filosofie en de doelgroep van het merk.


Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk hebben een eigen Zara webwinkel. Het zijn de landen waar Zara zijn grootste omzet behaalt. De webshop is vooral gelanceerd met het oog op meer service. Het internet is volgens Zara-topman Pablo Isla een niet te versmaden communicatiemiddel. Bovendien denkt hij niet dat het de winkelmarkt zal kannibaliseren, maar eerder als een aanvulling moet worden beschouwd.


Met een eenvoudige lay-out kunnen consumenten het assortiment doorzoeken, detailfoto’s van de producten bekijken en online bestellen. De prijzen en de keuze zijn identiek aan die in de winkelfilialen. Pas als men kiest om aan huis te leveren, worden extra verzendingskosten aangerekend. Anders kan de klant de bestelling in een winkelpunt afhalen. 

 

 

Meer: Zara webshop in september online.

          Zara-eigenaar Inditex overtreft de verwachtingen.

 

         Case: Prof. Gino Van Ossel over Retail (R)evolution.

altIn zes West-Europese landen is het vanaf nu mogelijk om online bij Zara te winkelen. Men vindt in de webshops het volledige assortiment terug, aan dezelfde prijzen als in de winkels. Internet winkelen past volgens de CEO van Zara volledig bij de filosofie en de doelgroep van het merk.


Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk hebben een eigen Zara webwinkel. Het zijn de landen waar Zara zijn grootste omzet behaalt. De webshop is vooral gelanceerd met het oog op meer service. Het internet is volgens Zara-topman Pablo Isla een niet te versmaden communicatiemiddel. Bovendien denkt hij niet dat het de winkelmarkt zal kannibaliseren, maar eerder als een aanvulling moet worden beschouwd.


Met een eenvoudige lay-out kunnen consumenten het assortiment doorzoeken, detailfoto’s van de producten bekijken en online bestellen. De prijzen en de keuze zijn identiek aan die in de winkelfilialen. Pas als men kiest om aan huis te leveren, worden extra verzendingskosten aangerekend. Anders kan de klant de bestelling in een winkelpunt afhalen. 

 

 

Meer: Zara webshop in september online.

          Zara-eigenaar Inditex overtreft de verwachtingen.

 

         Case: Prof. Gino Van Ossel over Retail (R)evolution.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Keurmerk EuroSafeShop in handen van Stichting WebwinkelKeur

22/05/2017

De Stichting WebwinkelKeur heeft het keurmerk EuroSafeShop overgenomen. De Stichting IECA, dat EuroSafeShop in handen had, staakt daarbij ook meteen al zijn activiteiten. WebwinkelKeur heeft dankzij de overname al meer dan 4.500 leden.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

LVMH lanceert eigen multimerkenwebshop

11/05/2017

Het Franse luxeconcern LVMH start een webshop voor zijn eigen luxemerken, maar het zal ook andere merken verkopen op 24Sevres.com.

Samenwerking met Walmart stuwt JD.com

10/05/2017

Het Chinese JD.com is in het eerste kwartaal met meer dan 40% gegroeid en moet daarvoor Walmart bedanken. De Amerikanen hebben 11% van de aandelen van het Chinese e-commercebedrijf in handen.

Back to top