Zeeman doorbreekt grens 1200 winkels

De keten van textielsupermarkten Zeeman zit midden in een stevige expansiefase. Daarbij werd onlangs in het Knauf Shopping Center in Pommerloch in Luxemburg de grens van 1200 vestigingen doorbroken. Het familiebedrijf is daarmee nog lang niet uitgegroeid.

 

Zeeman bestaat sinds 1967 en heeft zijn marktgebied de laatste jaren behoorlijk vergroot. Intussen is de formule actief in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en Luxemburg. In alle landen wordt op dit moment gewerkt aan uitbreiding van het netwerk aan filialen. Tegelijk met de opening in Pommerloch gingen er in Nederland ook winkels open in Apeldoorn, Hoorn, Stede Broec, Zaltbommel en Berkel en Rodenrijs.

 

Later deze maand gaan op één dag nog zeven winkels open, terwijl een week later nog zes vestigingen de deuren openen. Aan het eind van de maand moet de oorspronkelijk uit Alphen afkomstige winkelketen beschikken over 1225 winkels.

De keten van textielsupermarkten Zeeman zit midden in een stevige expansiefase. Daarbij werd onlangs in het Knauf Shopping Center in Pommerloch in Luxemburg de grens van 1200 vestigingen doorbroken. Het familiebedrijf is daarmee nog lang niet uitgegroeid.

 

Zeeman bestaat sinds 1967 en heeft zijn marktgebied de laatste jaren behoorlijk vergroot. Intussen is de formule actief in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en Luxemburg. In alle landen wordt op dit moment gewerkt aan uitbreiding van het netwerk aan filialen. Tegelijk met de opening in Pommerloch gingen er in Nederland ook winkels open in Apeldoorn, Hoorn, Stede Broec, Zaltbommel en Berkel en Rodenrijs.

 

Later deze maand gaan op één dag nog zeven winkels open, terwijl een week later nog zes vestigingen de deuren openen. Aan het eind van de maand moet de oorspronkelijk uit Alphen afkomstige winkelketen beschikken over 1225 winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top