Zeeman presenteert designercollectie

De door designer Bas Kosters ontworpen lijn met nachtkleding en ondergoed is vanaf maandag te koop bij de tweehonderd winkels van de keten in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. De prijzen van de kledinglijn beginnen al bij 2,99 euro.

De collectie staat bekend onder de naam Bas for Zeeman en bestaat onder meer uit pyjamabroeken, slaapshirts, nachthemden, hipsters en onderbroeken voor zowel heren als dames. De collectie is geïnspireerd op Amerikaanse sportswear uit de jaren zeventig en prints die zijn gebaseerd op tatoeages van zeelieden.

Kernwaarden


Bas Kosters is zelf erg blij met de samenwerking met de kledingketen.  ‘Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek. Ik ben van mening dat alle bedrijven die kleding maken het spectrum van de mode bepalen. Te gek dat onze werelden hier samen zijn gekomen.'

Zeeman timmert al enkele maanden aan de weg met innovatieve en aparte acties. Zo zette het bedrijf de Amsterdam Fashion Week op zijn kop met de lancering van het merk Frank en kwam het bedrijf met een handleiding die klanten konden gebruiken om zelf gaten in hun spijkerbroek te kippen.

De door designer Bas Kosters ontworpen lijn met nachtkleding en ondergoed is vanaf maandag te koop bij de tweehonderd winkels van de keten in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. De prijzen van de kledinglijn beginnen al bij 2,99 euro.

De collectie staat bekend onder de naam Bas for Zeeman en bestaat onder meer uit pyjamabroeken, slaapshirts, nachthemden, hipsters en onderbroeken voor zowel heren als dames. De collectie is geïnspireerd op Amerikaanse sportswear uit de jaren zeventig en prints die zijn gebaseerd op tatoeages van zeelieden.

Kernwaarden


Bas Kosters is zelf erg blij met de samenwerking met de kledingketen.  ‘Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek. Ik ben van mening dat alle bedrijven die kleding maken het spectrum van de mode bepalen. Te gek dat onze werelden hier samen zijn gekomen.'

Zeeman timmert al enkele maanden aan de weg met innovatieve en aparte acties. Zo zette het bedrijf de Amsterdam Fashion Week op zijn kop met de lancering van het merk Frank en kwam het bedrijf met een handleiding die klanten konden gebruiken om zelf gaten in hun spijkerbroek te kippen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top