Zeeman presenteert designercollectie

De door designer Bas Kosters ontworpen lijn met nachtkleding en ondergoed is vanaf maandag te koop bij de tweehonderd winkels van de keten in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. De prijzen van de kledinglijn beginnen al bij 2,99 euro.

De collectie staat bekend onder de naam Bas for Zeeman en bestaat onder meer uit pyjamabroeken, slaapshirts, nachthemden, hipsters en onderbroeken voor zowel heren als dames. De collectie is geïnspireerd op Amerikaanse sportswear uit de jaren zeventig en prints die zijn gebaseerd op tatoeages van zeelieden.

Kernwaarden


Bas Kosters is zelf erg blij met de samenwerking met de kledingketen.  ‘Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek. Ik ben van mening dat alle bedrijven die kleding maken het spectrum van de mode bepalen. Te gek dat onze werelden hier samen zijn gekomen.'

Zeeman timmert al enkele maanden aan de weg met innovatieve en aparte acties. Zo zette het bedrijf de Amsterdam Fashion Week op zijn kop met de lancering van het merk Frank en kwam het bedrijf met een handleiding die klanten konden gebruiken om zelf gaten in hun spijkerbroek te kippen.

De door designer Bas Kosters ontworpen lijn met nachtkleding en ondergoed is vanaf maandag te koop bij de tweehonderd winkels van de keten in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. De prijzen van de kledinglijn beginnen al bij 2,99 euro.

De collectie staat bekend onder de naam Bas for Zeeman en bestaat onder meer uit pyjamabroeken, slaapshirts, nachthemden, hipsters en onderbroeken voor zowel heren als dames. De collectie is geïnspireerd op Amerikaanse sportswear uit de jaren zeventig en prints die zijn gebaseerd op tatoeages van zeelieden.

Kernwaarden


Bas Kosters is zelf erg blij met de samenwerking met de kledingketen.  ‘Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek. Ik ben van mening dat alle bedrijven die kleding maken het spectrum van de mode bepalen. Te gek dat onze werelden hier samen zijn gekomen.'

Zeeman timmert al enkele maanden aan de weg met innovatieve en aparte acties. Zo zette het bedrijf de Amsterdam Fashion Week op zijn kop met de lancering van het merk Frank en kwam het bedrijf met een handleiding die klanten konden gebruiken om zelf gaten in hun spijkerbroek te kippen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top