Zeeman presenteert designercollectie

De door designer Bas Kosters ontworpen lijn met nachtkleding en ondergoed is vanaf maandag te koop bij de tweehonderd winkels van de keten in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. De prijzen van de kledinglijn beginnen al bij 2,99 euro.

De collectie staat bekend onder de naam Bas for Zeeman en bestaat onder meer uit pyjamabroeken, slaapshirts, nachthemden, hipsters en onderbroeken voor zowel heren als dames. De collectie is geïnspireerd op Amerikaanse sportswear uit de jaren zeventig en prints die zijn gebaseerd op tatoeages van zeelieden.

Kernwaarden


Bas Kosters is zelf erg blij met de samenwerking met de kledingketen.  ‘Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek. Ik ben van mening dat alle bedrijven die kleding maken het spectrum van de mode bepalen. Te gek dat onze werelden hier samen zijn gekomen.'

Zeeman timmert al enkele maanden aan de weg met innovatieve en aparte acties. Zo zette het bedrijf de Amsterdam Fashion Week op zijn kop met de lancering van het merk Frank en kwam het bedrijf met een handleiding die klanten konden gebruiken om zelf gaten in hun spijkerbroek te kippen.

De door designer Bas Kosters ontworpen lijn met nachtkleding en ondergoed is vanaf maandag te koop bij de tweehonderd winkels van de keten in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. De prijzen van de kledinglijn beginnen al bij 2,99 euro.

De collectie staat bekend onder de naam Bas for Zeeman en bestaat onder meer uit pyjamabroeken, slaapshirts, nachthemden, hipsters en onderbroeken voor zowel heren als dames. De collectie is geïnspireerd op Amerikaanse sportswear uit de jaren zeventig en prints die zijn gebaseerd op tatoeages van zeelieden.

Kernwaarden


Bas Kosters is zelf erg blij met de samenwerking met de kledingketen.  ‘Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek. Ik ben van mening dat alle bedrijven die kleding maken het spectrum van de mode bepalen. Te gek dat onze werelden hier samen zijn gekomen.'

Zeeman timmert al enkele maanden aan de weg met innovatieve en aparte acties. Zo zette het bedrijf de Amsterdam Fashion Week op zijn kop met de lancering van het merk Frank en kwam het bedrijf met een handleiding die klanten konden gebruiken om zelf gaten in hun spijkerbroek te kippen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Doorstart Tuunte zeker een mogelijkheid

11/08/2017

De curator van het failliet verklaarde Tuunte Fashion zegt dat er een grote kans is op een doorstart van de modeketen. Er hebben zich al een aantal partijen gemeld en alle winkels blijven voorlopig gewoon geopend.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Loake Shoemakers zet eerste stap in Nederland

09/08/2017

De Britse keten Loake Shoemakers zet met een conceptwinkel in Maastricht haar eerste stap in Nederland. De winkel brengt vanaf oktober in de Stokstraat een brede collectie klassieke herenschoenen. 

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top